• Snufs

Diskmedel som funkar i kallt vatten...?

För länge sedan köpte jag ett diskmedel från samma företag som då sålde "super 10". Detta diskmedel var tänkt att använda i husvagnar bla eftersom det fungerade utmärkt även i kallt vatten. Är det någon som vet om det numera finns något diskmedel som är fettlösande i kallvatten? Behöver till sommarstugan.

• Svar på tråden Diskmedel som funkar i kallt vatten...?
  • MrsHawkins

Men...alla diskmedel funkar väl i kallt vatten? Eller?

• Älskarlivet

Ja alla funkar väl...?

Jag har för mig att man helst ska skölja disken i kllt vatten för då försvinner diskmedlet lättast. men visst funkar diskmedel i både kallt och varmt vatten.

• E l l a

Håller med, alla funkar väl i kallt vatten eller svalt iaf... Jag diskar nästan alltid i ljummet vatten hemma och använder vanlig YES och det funkar fint-fint.

• Snufs

För mig fungerar det inte alls. Jag har diskat några dagar i stugan med kallt vatten och vanligt diskmedel men det blir på vissa glas speciellt plastglas kvar en fet beläggning som jag inte får bort. Eftersom jag vet att jag tidigare köpt ett special diskmedel som fungerade så vet jag skillnaden. Däremot märks det inte något särskilt på tallrikar och koppar utan det går hyfsat, men plast och bestick och vanliga glas känns inte lika fräscha tycker jag. Någon annan som har tips?

• Snufs

Jag kom på vad det hette!!! Det såldes av Golden produkter och hette LDC diskmedel. Ett koncentrat som man kunde blanda ut. Det står också om det att det är perfekt för husvagnsfolk eftersom det går att använda i både kallt -och saltvatten. Jag har beställt!!!!

Svar på tråden Diskmedel som funkar i kallt vatten...?