• Caranlachiel

Är Dublin värt att besöka jan-mars?

Tycker det skulle vara jättemysigt att få komma iväg på en minisemester till våren. Bebisen kommer i mars/april så skulle gärna åka en kortare resa (weekend) innan dess. Funderar mycket på Dublin, men även London. Är det värt att besöka dessa städer i jan-mars eller är det trevligare sen när det blivit lite varmare? Vilka andra städer kan ni rekommendera i jan-mars?

Och ja jag vet att många flygbolag inte låter en flyga så sent och att försäkringen kanske inte täcker osv.

Vecka 18 - and counting!
  • Svar på tråden Är Dublin värt att besöka jan-mars?
  • Hervor 1

Dublin är ALLTID värt att besöka, åk åk åk!

• Tigra79

Tänkte precis skriva detsamma... Dublin och irland är världens underbaraste ställe!

Hervor 1 skrev 2008-10-15 13:44:48 följande:
    Dublin är ALLTID värt att besöka, åk åk åk!
  • Caranlachiel

Åh härligt. Skönt att ni säger så. Misstänker detsamma, har alltid velat åka dit!

Har ni några bra tips på var man kan bo bra och vad man absolut ska göra när man är där?

Vecka 18 - and counting!
  • mrs Elliott

ÅH herrugud ja..Mysiga pubar med levande brasor..
    bättre än på sommaren eller våren.Åk åk.
    Pubar värt besväret: whelans,Gogartys,fitzsimmons,donohgues,the brazen head,the palace bar.Ni ska bessöka natinalmuseet, men framförallt gå runt och spankulera,,besöka olika pubar,shoppa,gå till Stephens green ,dricka te på Cafe en Seine..som är heeeelt otroligt! Ha så jättetrevligt.
    Ni kan bo på Bed and breakfeast var ni vill.

• Caranlachiel
    mrs Elliott skrev 2008-10-15 14:11:06 följande:
    ÅH herrugud ja..Mysiga pubar med levande brasor..bättre än på sommaren eller våren.Åk åk.Pubar värt besväret: whelans,Gogartys,fitzsimmons,donohgues,the brazen head,the palace bar.Ni ska bessöka natinalmuseet, men framförallt gå runt och spankulera,,besöka olika pubar,shoppa,gå till Stephens green ,dricka te på Cafe en Seine..som är heeeelt otroligt! Ha så jättetrevligt.Ni kan bo på Bed and breakfeast var ni vill.
    Åh vad mysigt det låter! Känns som ett bra beslut det här.
    Vecka 18 - and counting!
  • Celestial

Säger som de andra, Dublin är alltid värt att besöka!  Längtar tillbaka

• mrs Elliott

glömde skriva porter house..jättefin pub!

• sweetpea

Dublin kan man åka till närsomhelst - härom året var det varmare när jag var där i mars, över Paddy's day, än var det var när jag åkte dit i juli. Generellt är det ju lite småkallt och blåsigt året om, men jämfört med svensk vinter brukar även januarivädret kännas milt och bra.

• Elli47

Till städer kan man åka när som helst! På sommarn är det dock mer turister. Dublin är jättetrevligt, där finns massor av trevliga människor, det är mysigt att strosa omkring där, det finns en hel del sevärt där också!

• Tjoflöjt

Åh, Dublin är underbart när som helst! Lagom stort, bra shopping, mysiga restauranger... Men undvik Tempel bar-området, en riktig turisfälla tycker jag!

• lilla mej

haha vad konstigt man kan tycka sa olika, jag bor i dublin sen snart 7 ar tillbaka... och visst kan de va kul med alla pubarna och drickandet men nar man ar gravid??? nej. och vad annat finns det i dublin city???? inget. Sa ska ni aka till dublin ta lite dags turer till andra stallen for dublin city ar ingen vacker stad men Irland ar mycket vackert.

• Caranlachiel
    lilla mej skrev 2008-10-16 20:04:26 följande:
    haha vad konstigt man kan tycka sa olika, jag bor i dublin sen snart 7 ar tillbaka... och visst kan de va kul med alla pubarna och drickandet men nar man ar gravid??? nej. och vad annat finns det i dublin city???? inget. Sa ska ni aka till dublin ta lite dags turer till andra stallen for dublin city ar ingen vacker stad men Irland ar mycket vackert.
    Ah men det var ju ett bra tips iofs!
    Vecka 18 - and counting!
  • mrs Elliott
    Svar på #13
    du har nog blivit hemma blind.Jag har också bott i Dublin och tyckte inte heller det var så märkvärdigt efter ett tag,men nu när vi åker tillbaka älskar jag det,Nykter eller ej:)
    lilla mej skrev 2008-10-16 20:04:26 följande:
  • sweetpea

Haha! Jag avskydde Dublin när vi bodde där, och min man, som kommer därifrån, blir grön i ansiktet när folk frågar om han vill flytta tillbaka. Men att hälsa på några gånger om året är ju urmysigt!

• Little J

Hejsan, du skriver i TS att resan ska vara ganska sent under graviditeten, så jag tänkte genast...bara hon inte åker för sent.

Dom flesta flygbolagen har ganska så hårda restriktioner på när det fortfarande är OK att flyga.

www.aftonbladet.se/resa/article359803.ab

Svar på tråden Är Dublin värt att besöka jan-mars?