• godistroll

Hyra barnstol

Ni som hyr er barnstol, hyr ni via ert försäkringsbolag eller vad finns det för andra alternativ?
    Måste man ha bilen försäkrad i samma bolag?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hyra barnstol
  • aijo

Vi fick ett info-blad om att hyra bilbarnstol från sjukhuset vi tillhör.
    Vet inte om det gäller även andra ställen, eller bara här.

• godistroll

Okey vilket landsting tillhör du?

• godistroll

Ingen som hyr bilbarnstolar?

• Memmal

Babyproffsen tar 695 kr för 8 månader plus 500 kr i deposition, vi valde att köpa ett för 1195 kr istället, känns som att det blir billigare att göra så och antingen sälja det sedan eller spara till nästa barn.

• Spartacus

det var skitkrångligt för oss och jag trodde det skulle vara lätt, typ genom landsting osv som det är i norrland

men vi köpte en på blocket för 500 spänn istället, i jättebra skick, som ny

• Spartacus

en sak till...

vi har inte ens bil men bilstolen kommer till mycket nytta! både i bilar och som sittplats inomhus och utomhus!

• Alexandra88

jag köpte en begagnad för 700 kr

• zingo27

Du kan hyra billigare på NTF, runt 400 kronor för 9 månader. Gå in på www.ntf.se och kolla sedan sidan för ditt län. Jag ska hyra där :)

• Skottland

Man kan hyra på If både som kund och inte kund!
    Verkar super och mycket förmånligt =)
    Kolla på deras hemsida...

• aijo

jag tillhör Landstinget i Skaraborg/KSS.
    Men verkar inte som alla sjukhus har denna "förmån".

• Trasdockan08

Jag köper ny för 1600:-, tycker det känns för osäkert att hyra eller köpa begagnat! Man vet ju aldrig vad den stolen har varit med om. Dessutom så är "livstiden" på en bilbarnstol endast 5 år! Om stolen en gång varit krockad så kan inga garantier lämnas på hur den skyddar bebisen vid en ev. krock.

Några saker att tänka på!

Gör inget idag som du kan göra imorgon,o blir det ingen morgondag,vad spelar det då för roll?
  • godistroll

Det blev så vi köpte en ny på Barnenshus för 1400:- på Rea! Så vi blev nöjd. Ska vi ha fler barn så går den ju använda igen + sen kan man ju sälja så ja tror de kanske är lika billigt om inte billigare i slutändan som att hyra??!

• Skottland

Nu har vi bestämmt oss, vi är if kunder och ska hyra där! Det kostar 3100kr och då lånar man de två första stolarna och får behålla den sissta, som en gåva...
    Och det babayskyddet vi var intreserade av att köpa + isofix platta kostade 3000kr, så vi sparar en hel del!

Lycka till allihop, det finns en lösning som passar alla =)

Svar på tråden Hyra barnstol