• Nalle Puh73

Hur länge kan han vara utan mat innan det är faligt?

William har ätit några tuggor i lördag och en halv tallrik yoghurt i går det är allt han ätit sen förra tisdagskväll. Han har en hemsk halsinfektion + massor onda blåsor i utanpå munnen som gör ont. Dricker göra han men inga mängder, kissar morgon och kväll. Tyvärr är det läsk eller saft det enda han tar emot men jag känner att det är inte läge att bråka om det nu. Hur länge kan han gå utan mat innan det är risker med det?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Hur länge kan han vara utan mat innan det är faligt?
  • SaramedM

utan mat klarar mig sig rätt länge,vätska är det viktiga

men jag tycker det låter för lite att kissa två gånger per dygn!

Vad säger sjukvården?

• mysmika

När min son hade magsjuka sa de att mat är inte viktigt, men dricka. Cola eller sockerdricka för lite energi. Vatten var odugligt, för det innehöll inget.
    Har han inte fått någon medicin för att påskynda förloppet? Pc, för att lägga ner halsinfektionen, då blir det ju bättre på ett par dagar....

• Nalle Puh73
    SaramedM skrev 2008-10-15 14:07:06 följande:
    utan mat klarar mig sig rätt länge,vätska är det viktigamen jag tycker det låter för lite att kissa två gånger per dygn!Vad säger sjukvården?
    Han var inte uttrorckad men fick absolut inte dricka mindre. Fick bedövningspray för att bedöva tunga och läppar men han vägrar ändå att prova äta och blir hysterisk om man försöker tvinga i honom. Halsen går ju inte bedöva så det gör väl ont i allafall. Enligt läkaren är det skinnflått ner i halsen och i munnen.
  • Lia och bäbisen

Ja, ge honom precis vad som helst i stort sett. prova med glass, kräm, smoothies, osv...Kan tänka mig att det är kallt och rinnande som gäller för stackaren. =(

• trebarnsförälder

hur är han i sitt allmäntillstånd ???
    Min son har torkat ut ett par ggr och då blir dom vädigt slöa
    När du var inne med din pijk tog dom några elektrolyter på honom??
    Ett snabbt blodprov avslöjar om han får i sig tillräckligt med vätska.
    Är du orolig ba att dom tar ett sånt prov.
    Oftast klarar dom sig ett tag på vätska skulle han få febr igen kan det vara ett tecken på uttorkning och då skulle jag åka och kolla honom

Lycka till

• Lia och bäbisen
    Svar på #4
    Nämen! Fy!! Stackaren, man vet ju själv hur det känns att bara ha en liten skitblåsa i munnen...usch lider med honom! Hoppas verkligen det blir bättre snart!
  • Nalle Puh73
    mysmika skrev 2008-10-15 14:10:04 följande:
    När min son hade magsjuka sa de att mat är inte viktigt, men dricka. Cola eller sockerdricka för lite energi. Vatten var odugligt, för det innehöll inget.Har han inte fått någon medicin för att påskynda förloppet? Pc, för att lägga ner halsinfektionen, då blir det ju bättre på ett par dagar....
    Ätit kåvepenin sen fredag em för dom trodde halsfuss först men läkaren igår var mer inne på flera olika elaka virusar eftersom det inte hjälper på kåvepenin men vi skulle ändå fortsätta kuren ut.
    Smilla75 skrev 2008-10-15 14:09:32 följande:
    Läsk & saft är toppen, behöver ju engergin. Glass funkar kanske?
    Vägrar allt, testat isglass, vanlig glass, glasstårta. Men det är tvätstopp.
  • SaramedM
    Nalle Puh73 skrev 2008-10-15 14:10:35 följande:
    Han var inte uttrorckad men fick absolut inte dricka mindre. Fick bedövningspray för att bedöva tunga och läppar men han vägrar ändå att prova äta och blir hysterisk om man försöker tvinga i honom. Halsen går ju inte bedöva så det gör väl ont i allafall. Enligt läkaren är det skinnflått ner i halsen och i munnen.
    Men gode gud

Får han inga smärtstillande tabletter? Stackars liten
Svar på tråden Hur länge kan han vara utan mat innan det är faligt?