Vårtor hos 3 åring...?
Min pojk på 3½ år har fått 2 st vårtor under föttterna..trodde inte att det kom så tidigt. E det nån som har erfarenheter?
Allt man kan köpa e ju från 6 år?
Hör gärna av er!
Min pojk på 3½ år har fått 2 st vårtor under föttterna..trodde inte att det kom så tidigt. E det nån som har erfarenheter?
Allt man kan köpa e ju från 6 år?
Hör gärna av er!
Tuva hade en vårta på tån när hon var 3. Vi filade efter bad, det räckte. En dag var den borta. Tror att man kan använda frysmedlet, vi skulle precis köpa det men då var den borta.
Skulle också vilja veta detta då min son på snart 4 år också har fått en vårta under foten (tror jag).
min son hade jättemycket på händerna, till och med i handflatan en jättestor... men de försvann helt plötsligt...
Kom så tidigt?
Hur menar du?
Fotvårtor smittas man ju av på tex badhus.......
Man kan stryka på helt vanligt nagellack.
Eller testa med en bit bananskal o tejpa fast den på vårtan under natten (detta har min syster testat på sina söner o det funkade!). Upprepa tills vårtan är borta.
Lalola...dem jag har pratat med på apoteket sa att det varovanligt att så små barn fick vårtor, det brukar komma somförst i 6 års åldern, det var därför jag reagerade.
Jag har använt ett fantastiskt vårtmedel som heter vårtfri (www.vartfri.se/). Inget filande, utan man bara kletar på en gång i veckan. Vårtorna försvinner liksom av sig själva och det gör inte ont.