• Pinglan73

Biverkningar av Progesteron?

Hej,
    Är det någon som vet något om biverkningar av Progesteronvagg? Det finns ingen bipacksedel med i förpackningen. Hur har ni mått efter att ni började med dessa?

• Svar på tråden Biverkningar av Progesteron?
  • Elias05 o Ebba08

hade inga biverkningar mer än att jag möjligtvis gick upp något kilo. typ 2-3 kg...men jag var ju gravid så d va välkommet:)

• Lerkorg

Den enda biverkan som jag har läst att progesteron kan ge är en uppskjuten mens. Här på FL har jag läst om de som vittnar om att de får biverkningar i form av graviditetssymptom men själv har jag inte upplevt några biverkningar som de ovan beskrivna och heller inga andra.

Däremot har jag inte läst att kvinnor fått biverkningar som liknar graviditetssymptom innan återföringen har skett trots att man ju börjar med progesteronet innan?

• Elias05 o Ebba08

Jag fick progesteron får att få graviditeten att stanna kvar.
    men ja inser nu att ni menar progesteron för att bli gravida..

• Väntan77

Jag fick ont i brösten. Riktigt rejält. Blev gravid genom IVF och smärtan försvann när jag slutade med vaggisarna.

• Pinglan73

Jag tar Progesteron inför återförande av embryo(imorgon 16/10)och de kommande veckorna efteråt. För att få slemhinnan att bli go och tjock för ett embryo att fästa i vad jag förstått.

• Pinglan73

Det som är så härligt med familjeliv är att man får så snabba svar så slipper man fundera mer. Tack!

• Dimitra

Du kan kolla i Fass.se på Crinone. Det är också progesteron som används vid IVF.

DåsighetHuvudvärk Flytningar från slidanÖmma bröst.
    Är uppräknade där.
    Wikimoderator is a very rare female first name.
  • Skruttefia

På  Sophiahemmet där jag går (gick) får man med sig ett informationspapper hem efter ET. På den upplyser de om att man kan få graviditetsliknande symptom av progesteronet och räknar upp ett antal exempel - t.ex. ömma bröst.

Har tyvärr slängt lappen så kommer inte ihåg exakt vad det stod på den el vilka fler symptom de räknade upp.

Mamma til A 060121 & BF 090606
Svar på tråden Biverkningar av Progesteron?