Finns det en medicin som hjälper till att få igång mensen??
har inte haft mens sen mitt ma i juni.. har hört att det ska finnas medicin som hjälper kroppen igång med att få mens.. Någon som fått eller vet vad den heter?
har inte haft mens sen mitt ma i juni.. har hört att det ska finnas medicin som hjälper kroppen igång med att få mens.. Någon som fått eller vet vad den heter?
Hejsan!
Ja, jag har inte haft mens på ett år, så jag fick en medicin som heter Primolut-Nor: Äter den i 10 dagar och sedan får jag en blödning så jag kan ta mina pergo tabletter.
Funkar jätte bra för mig!
Kramar!
Tack för hjälpen.. ska till läkaren den 30 oktober och ville veta innan att det finns hjälp att få.. Behöver ju få igång mensen igen och såklart äl som är det viktigaste..
jag tog novofem men har ingen egen ÄL, min mens försvan oxå...
hoppas de går bättre för dig..
våran dotter blev till 2 dagar efter att jag slutat med min första 10 dagars kur med primolut-nor! :P
Man kan äta Provera eller Gestapuran också, det måste jag göra får att ö h t ha mens!
Vill bara säga att det är så skönt att läsa omfler som har samma problem som jag har! Ibland känne rjag mej ensamast i världe. Har inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i juli 07. Ät progestron (tror jag det heter) i tre omgångar fickmens efter två.men sedan försvann den igen efter kurerna avslutats. Nu ska jag förmodligen börja med pergotime för att få äl.Min man ska bara först på utredning så att det inte är ngt fel på honom och jag utsätter min kropp i onödan.
Blir så rädd att vi aldrig kan få barn. Men allt verkar vara ok för mej, alla prover,jag har ägg och livmodern ser bra ut. Så snälla säg att pergotime kommer fungera för oss oxå?!!!
Jag äter Provera för att få mens, har ingen annars.
jag fick ut primolut-nor. har ätit dessa i snart fem dagar.. har bara fem dagar kvar innan jag ska få mens å börja med pergotime.
hoppas du fick nått när du var hos läkaren.
de gav mig femisekvens eller vad det hette, som ska hjälpa att få slemhinnan tjockare så kroppen förhoppningsvis kommer igång igen.. sen tog de massa olika blodprover fsh, prolaktin och vad det hette.. hoppas nu det hjälper och inte läkaren förstörde min slemhinna när jag skrapades.. usch..