• Gumlan

onyttiga frukter?

har hört att vindruvor och persikor inte är så nyttigt för att dom är så söta... och at bananer inte är så nyttiga för att dom är så besprutade... hmmm... är dte verkligen så? man tror ju att alla frukter är nyttiga vilka är nyttigast då? apelsin väl? mer då? fins det ingen lista på nyttigast & onyttigaste frukterna?

• Svar på tråden onyttiga frukter?
  • Gumlan

& vindruvor har jag hört att man itne ska ge barn? inte heller kiwi?

• Utopia

Bananer är i allmänhet väldigt besprutade, det vet jag.

Men jag tror inte att det är så petigt vad man ger. Bara man varierar sig och inte ger samma saker varenda dar. Variation är bäst.

• Bast

Jag har hört att om man ger "vanliga" bananer till apor så skalar de dem. Om man däremot ger ekologiska bananer så äter de bananerna som de är, med skalet.
    En liten fingervisning om att det kan vara en idé att ge ekologiska bananer till sitt barn!

Om kiwi och druvor vet jag inte, men ofta är ju frukt som är importerad ganska besprutad för att klara skadedjur, transport och försäljning. Om man skalar kommer man undan en hel del.

Annars tror jag som Utopia: Variation är det bästa!

• Gumlan

ah vi köper ekologiska bananer, det ska ju vara bättre Ja varierar massa, men tänkte kolla lite vilket som är bäst Vi äter nämligen väldigt mycket frukt och då är det ju dumt att äta sådant som itne är nyttigt... fast kiwi har jag hört att själva frukten är så stark att man lätt får alergi och liknande av dom.

Svar på tråden onyttiga frukter?