Ditt bästa recept på guacamole, tack!
Hade tänkt göra guacamole för första gången, men vet inte vad jag ska använda för recept. Det finns väldigt många olika recept om man googlar.
Hade tänkt göra guacamole för första gången, men vet inte vad jag ska använda för recept. Det finns väldigt många olika recept om man googlar.
Äkta mexikansk guacamole har ingen creme fraiche, som många "svenska" recept har. Jag kör detta receptet:
2 avokados
1-2 tomater
0,5-1 gul lök
salt citronsaft
Mixa avokados och lite tomat och lök. Öka sedan mängden tomat om du vill ha det mildare, eller mängden lök om du vill ha mer bett. Samma med salt och citronsaft.
Lycka till!
2 Avocado
2 dl Cream Freish
påsen man köper vid tacohyllan med goacamolemix....
Fusk jag vet, men jag tycker den är god
Vi kör den svenska varianten
2-3 avocado
1 creme fraiche
1röd lök
1 röd paprika
citronsaft
salt
Mosa avocado, blanda med creme fraiche, hacka lök och paprika i bitar beroende på hur "chunky" man vill ha, smaka av med citron och salt.
Har ni inte i vitlök?
Jag brukar ta 2 avocados, två pressade vitlöksklyftor och en klick gräddfil eller creme fraiche och kör ihop till en gegga med stavmixern, därefter smakar jag av med lite salt och peppar. Enkelt och gott
Avacado, citronpeppar, pressad citron, myckt vitlok, typ en matsked creme fraiche, och lite salt. Underbar ar den :)
Avokado
Tacosås, styrka efter behag
vitlök
gräddfil
Ev salt
Blir superbra med tacosås !
Brukar mixa avokado, gräddfil och vitlök och en liten skvätt citron! Så god! :)
jag gör som mallaco.
Jag kör med mosad avokado, jag gillar inte när guacamolen är för slät. Så blandar jag i finhackad rödlök och paprika, lite lime eller citron så att avokadon inte mörknar, vitlök, chillipeppar och salt. Ibland tar jag färsk spansk peppar eller lite sambal olek istället för chillipeppar.
avokado
lök
vitök
citron
salt
sambal
jag byter citronen mot lime för jag tycker det smakar mycket bättre
Självutnämnd gucamoleexpert här Till 2 avocado har jag ungefär 1 tomat 1 vitlöksklyfta En kvarts gul lök En liten bit röd chili Citronsaft Salt Peppar jag tycker att guacamole är godast utan gräddfil men den som vill ha en lite lenare smak har i lite gräddfil också.
Spiskummin är ett måste i min guacamole!
Avocado, limesaft, vitlök, chili (blir jättegott med ancho-chili), spiskummin, salt och peppar.
Orkar jag vara riktigt duktig blir det lite tomat och lök också (och färsk chili), men det händer tyvärr inte så ofta.
Om jag har för lite avocado brukar jag dryga ut guacamolen med tacosås.
2 avacado
1 stor pressad vitlöksklyfta
1 tsk sambal oelek
lite pressad citron
salt
Mosas ihop med gaffel.
Avocado och finhackad rödlök, svartpeppar, olja... min kompis man från Chil gjorde den o sen åt jag det på allt!!!