• MajasMat

Fryst kycklingfilé recept!!! NU!!! :)

Jag är hungrig! vill äta kyckling men har bara fryst kyckling filé. kan man göra något enkelt på det?

• Svar på tråden Fryst kycklingfilé recept!!! NU!!! :)
  • tess1987

ja, men pensla dem med grillolja och in i ugnen, men kan du inte tina dem lite grann på timing i mikron. Gårfortare i ugnen då. Gott med klyftpotatis, enkelt men gott.

• Knasis

Tina upp dom tillräckligt för att kunna skära i bitar. Stek i stekpanna med curry. Häll på grädde och creme fraiche och vatten. Red med mjöl om du tycker det. Koka medan riset kokar. Servera med ris och sallad. Snabbt!

• MajasMat

har faktiskt ingen mikro... :) och ingen grillolja. låter väldigt gott dock.

• tess1987

gör en egen grillolja då!! olja, vitlök, svartpeppar, vitpeppar, salt.. någon mer krydda om du har. eventuellt soja... Du behöver inte tina.!

• Zimlis
    Knasis skrev 2008-10-15 18:45:47 följande:
    Tina upp dom tillräckligt för att kunna skära i bitar. Stek i stekpanna med curry. Häll på grädde och creme fraiche och vatten. Red med mjöl om du tycker det. Koka medan riset kokar. Servera med ris och sallad. Snabbt!
    Typ nått sådant hade jag med tänkt föreslå - fast jag tycker ju det är så dödligt gott med pasta till istället, gärna tagliatelle.

Jag brukar göra sån sås fast istället för curry har jag i Italiensk salladskrydda (superdupergott) och lite purjo och persilja
    FL-beroendet är ett faktum
  • MajasMat

okej.. tack. hur länge ska dom va i ugnen, vilka grader? förlåt om jag e dum. men jag brukar inte laga mat. börjar dock bli dags att lära sig. :)

tess1987 skrev 2008-10-15 18:48:06 följande:
    gör en egen grillolja då!! olja, vitlök, svartpeppar, vitpeppar, salt.. någon mer krydda om du har. eventuellt soja... Du behöver inte tina.!
  • Zimlis
    zatziki skrev 2008-10-15 18:46:55 följande:
    hur tinar jag dom snabbt utan mikro? det går typ inte va?
    I med dom i en plastpåse och lägg i lite halvljummet vatten - det går ganska fort
    FL-beroendet är ett faktum
  • tess1987

200 grader, ca 30-45 min om de är frysta. du ser , de ska absolut inte varar rosa. Helt vitt.!!!

• MajasMat

tack! du e en ängel! :)

tess1987 skrev 2008-10-15 18:51:28 följande:
    200 grader, ca 30-45 min om de är frysta. du ser , de ska absolut inte varar rosa. Helt vitt.!!!
Svar på tråden Fryst kycklingfilé recept!!! NU!!! :)