• Vilmagbg

Spex på bröllopsfest ?

Är det någon som har bar tips på vad vi kompisar kan hitta på för spex på ett bröllop.

• Svar på tråden Spex på bröllopsfest ?
  • 16aug

För mig gjorde mina kompisar en kul grej. istället för tal. Ska försöka förklara så du förstår vad jag menar. Ett stort paket med lapp på. Ex :till brudensfar - han öppnar och där i är ett meddeland att han skall sicka detta till tjejen med snyggast frisyr av gästerna exempelvis.. han väljer nån o hon öppnar osv med meddelande till olika gäster slutligen skall påståendet/frågan vara så att det kommer till bruden på sista packetet. Där i hade dom lagt olika saker som jag fick ta upp och för var sak så var det en symbol för ett minne dom ghade haft med mig. Ex en plast potta... jo en vild fest med mina polare i ung ålder slutade med att toan gick sönder... Jag tycker det var en jättekul grej och alla gäster skarattade gott och var involverade...

Lycka till.
    Har du kollat m Bröllostoget också..

• Winnie

Jag plus en tjej till var brudtärnor på vår bästa kompis bröllop. Vi gjorde en liten spexgrej istället för traditionellt tal och det blev succé. Hela lokalen jublade och skrattade. (Idén fick jag på ett annat bröllop, så det här är inget så vi kom på själva.) Ska försöka beskriva...

Man låter bruden (eller brudgummen för den delen, lämpligen den man är mest bekant med) komma fram och sedan ställer sig en person bakom henne. Bruden/brudgummen får hålla sina armar bakom sin kropp och istället "används" armarna på den personen som står bakom. Personen som står bakom får alltså "agera armar".

Sedan sätter man igång och intervjuar bruden/brudgummen. Man ställer oskyldiga/normala frågor och får helt normala svar i ord av bruden/brudgummen. Kruxet är bara att personen bakom visar nånting helt annat med sina armar och gör gester.

Ex på frågor vi ställde till bruden, vad hon svarade och vad armarna bakom visade:

*"Hur känns det nu då när ni är gifta och du aldrig mer får dejta andra killar?" "Jo det känns bra" svarade hon medan personen bakom visade tummen ner.

*"Vad tror du Kalle föll för hos dig?" Hon svarade nåt om några egenskaper hon har, men "hennes" armar visade en kurvig kvinnokropp.

*"Vad har ni för framtidsplaner nu då?" Hon svarade nåt om utbildning och hus men "hennes" armar visade en stor mage = barn!

*"Vad tycker du om svärmor då? Henne får du ju på köpet nu när du gift dig?" Bruden svarade nåt om att hennes svärmor var så snäll, men "hennes" armar visade tummen ner.

*"Har du vaxat dig och gjort dig fin nu för bröllopsnatten?" Hon svarade nåt i stil med "jodå det har jag gjort" men armarna som var "hennes" hölls fram så att man kunde se hur ludna de var. (Jag och den andra brudtärnan agerade nämligen inte armar själva utan hade lånat en kille som fick göra det, vi turades istället om att ställa frågor.)

*Sedan avslutade vi lite grovt... visste inte om vi vågade ta med den frågan med tanke på att gamla mormödrar o liknande var med på bröllopet, men hmm... Vi frågade "vad föll du för hos Kalle då?" Hon svarade nåt om att han är så snäll etc men "hennes" händer måttade 30 cm och man får själv gissa vad hon föll för...

Ja så här håller man på och kommer på ca 10 frågor. Det blev som sagt succé när vi gjorde detta. Hoppas du fattade hur jag menar, det är svårt att förklara i ord. Man kanske behöver se det för att fatta.

Svar på tråden Spex på bröllopsfest ?