• kajsa27

Får man spika i en lägenhet kl 20.20 på kvällen?????

En IRRITERANDE högljudd granne till mig håller just nu på med ett ihärdigt hamrande. det är fruktansvärt irriterande!! Jag tycker det är för sent med tanke på att mina barn sover och jag snart ska lägga mig. men vad är reglerna egentligen?

• Svar på tråden Får man spika i en lägenhet kl 20.20 på kvällen?????
  • Leda74

undrar om inte tysthet gäller från kl 22:00. lite osäker.

• Mozarts Nachtmusik

mina förra grannar började borra i betongväggen vid 23.

snacka om irriterande

Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • korven72

Du får låta fram till klockan 22.00. När man renoverar så brukar man oftast informera grannarna om detta.

Om dina barn har svårt att sova så kan du ju knacka på och fråga hur länge de ska hålla på och att dina småbarn blir störda =)

• missteddy

när jag bode i lgh så skulle det vara tyst kl 22 alla dagar

• sophialicious

på helgerna ska det vara tyst efter 22 iaf vet inte om det är samma på vardagarna...

• miniinatta

Ja det ska ju vara tyst efter kl 22 oftast ! Så dom har nog rätt till det . Fasst nog kan jag oxå störa mig på att grannen håller på innan 22 oxå !

• MeNoLike

brukar gälla från 22 att man ska va tyst.

men du kan ju gå till den som spikar och fråga om de kan spika en annan tid eftersom dina barn sover. bord einte va nå problem

• Måne och Sol

Jag tror inte det finns någon direkt lag som förbjuder oväsen efter en viss tid, men det brukar finnas regler inom hyresfastigheter där 22.00 brukar nämnas.

• Pikku Enkeli

Reglerna är olika från förening till förening, men i princip totaltystnad brukar vara från 22. Däremot så får man i princip ALDRIG störa folk om man bor i flerfamiljshus, så du kan ju knacka på och be dem spika nån annan gång om du känner för det.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Miss Lau

Fram till 22 brukar anses som okej, om han nu inte spikar varje kväll?

Personligen tycker jag att många i lägenhet kräver alldeles för mycket av sina grannar. Står man inte ut med att någon spikar någon gång kanske man bör titta sig om efter en annan typ av boeende.

Svar på tråden Får man spika i en lägenhet kl 20.20 på kvällen?????