Krokar till badrummet som inte behöver borras upp? Finns det några som verkligen sitter??
Bor i hyres så vill helst inte borra så mycket i badrummet. Vet att de finns de här me sug"ploppar" men sitter de verkligen?
Bor i hyres så vill helst inte borra så mycket i badrummet. Vet att de finns de här me sug"ploppar" men sitter de verkligen?
En del fungerar jättebra, andra inte... Billigt brukar vara sämre.
Köp sådana att hänga överdörren.
Över dörren.. mm fast jag vill ha i barnens höjd.
Jag köpte på Jysk som va kanonbra!! Sugproppar och ser ut som gamla vattenkranar...om du fattar. De sitter verkligen hur bra som helst.
Har också sugproppar men då måste det vara slätt kakel, inte matt. Sen har jag köpt krokar på Åhlens som ser kromade ut, eller matt-grå, de har en dubbelhäftande tejpbit på baksidan, sitter som berget. Dyra dock, typ 89:- för 2 stk...
På Hemtex finns det krokar med sugpropp som jag tycker är jätte bra, har flera st i tvättstugen, på toaletten & på kylen i köket för kökshanddukarna.
Rekommenderar INTE krokar med en dubbelhäftande tejpkudde på baksidan. Kuddarna går ofta sönder och lämnar fula rester på kaklet när man ska ta bort dem. Svårt att få bort = inte ultimat i en HR.
Vi köpte krokar med dubbelhäftande tejpkudde på jysk, snygga, helt ok pris och se satt som berget. Så länge det är snyggt behöver du ju inte ta bort dem om du flyttar från en hyresrätt.
Vi köpte handdukskrokar med sugpropp i en bad-och vvs-butik. De var ganska dyra, 60 kr styck, men har funkat perfekt de 2 åren vi nu haft dem.
Det finns faktist ett typ av häftmassa fast 100ggr starkare som man fäster upp krokar med i badrum om man inte vill borra. Vi har satt våra krokar med det och det funkar kanon. Vi köpte det i bygghandeln och det kostade inte speciellt mycket. Om man sen skulle vilja flytta krokarna är det bara att värma med hårtork och ta bort häftmassan, inga märken efter det blir det.
Lycka till....
Vi har hängen med sugpoppar och de har aldrig lossnat. Har suttit i cirka 3 år nu.
Koziol-saker med sugpropp sitter riktigt bra.
De billiga varianter jag testat faller ner efter ett tag.