• Ida2

Farbrors fru = faster?

Eller vad kallar man henne?

• Svar på tråden Farbrors fru = faster?
  • såsen

Hej
    Ja vi kallar farbrorns fru för faster

• Älskeling

Nä, jag skulle kalla henne för "ingift faster"

• Norahs mamma

Här med... Eller ibland Slarvfaster...

• diz

Ingift faster. Fast vi brkar inte kalla ingifta fastrar/farbröder något annat än vid namn.

• Amidalas Mamma

vissa kallar det det.....min sambos familj kallar ex morbrors fru vid moster men jag kallar mina farbröders fruar vid deras namn..vår dotter kallar min syster dvs hennes mosters kille vid morbror så det är nog lite olika o man gör nog som man känner för....jag tycker det känns lite skumt bara eftersom min systers kille inte är min bror och om han va det skulle ju dom va syskon och då ppassar det ju inte att va tillsammans
    hoppas du fattar vad jag skrivit * men gör det som k'änns naturligast för er tycker jag

• KORALLREV

Vi har en väldigt stor och sammansvetsad släkt så här är man mostrar/fastrar/morbröder/mostrar även om det inte är samma blod i våra ådrar. Jag har även 3 kusiner som jag växt upp vädligt när så de är dessutom bonus mostrar (men deras sambos/män är inte morbröder......) Så har vi det och jag tror att det beror lite på hur nära man är sin släkt eller ???????dvs hur mycket man umgås

• Kvirre

Ja, farbrors fru = faster. Jag har slagit upp det tidigare när jag var oense med några vänner om hur det är.

• SandvikenMamma

Farbrors fru = faster här också..

• Vem vet

Jag är moster på så vis!!!

Det är jag till tre goa ungar , vilken tur jag har som har blivit moster till dem, för det är min enda chans att bli det!

• Sternentier

jag kallar min farbrors fru för faster.

• Lycklig Mamma

Kallar dem vid namn. Har aödrig förstått det där - varför man säger faster etc till t ex farbrors fru Jag menar, varför?

• Miss Magica

Epa-faster heter det här. Fråga inte varför

• kalinan

Giftasfaster används här för att understryka släktbandens natur. Annars tilltalsnamn.

Svar på tråden Farbrors fru = faster?