Farbrors fru = faster?
Eller vad kallar man henne?
Eller vad kallar man henne?
Hej
Ja vi kallar farbrorns fru för faster
Nä, jag skulle kalla henne för "ingift faster"
Här med... Eller ibland Slarvfaster...
Alltså faster...
Ingift faster. Fast vi brkar inte kalla ingifta fastrar/farbröder något annat än vid namn.
vissa kallar det det.....min sambos familj kallar ex morbrors fru vid moster men jag kallar mina farbröders fruar vid deras namn..vår dotter kallar min syster dvs hennes mosters kille vid morbror så det är nog lite olika o man gör nog som man känner för....jag tycker det känns lite skumt bara eftersom min systers kille inte är min bror och om han va det skulle ju dom va syskon och då ppassar det ju inte att va tillsammans
hoppas du fattar vad jag skrivit * men gör det som k'änns naturligast för er tycker jag
Vi har en väldigt stor och sammansvetsad släkt så här är man mostrar/fastrar/morbröder/mostrar även om det inte är samma blod i våra ådrar. Jag har även 3 kusiner som jag växt upp vädligt när så de är dessutom bonus mostrar (men deras sambos/män är inte morbröder......) Så har vi det och jag tror att det beror lite på hur nära man är sin släkt eller ???????dvs hur mycket man umgås
Ja, farbrors fru = faster. Jag har slagit upp det tidigare när jag var oense med några vänner om hur det är.
Farbrors fru = faster här också..
Jag är moster på så vis!!!
Det är jag till tre goa ungar , vilken tur jag har som har blivit moster till dem, för det är min enda chans att bli det!
Faster kallar vi det för.
Min mans brorssöner kallar mig faster.
jag kallar min farbrors fru för faster.
Kallar dem vid namn. Har aödrig förstått det där - varför man säger faster etc till t ex farbrors fru Jag menar, varför?
Epa-faster heter det här. Fråga inte varför
Giftasfaster används här för att understryka släktbandens natur. Annars tilltalsnamn.