• mittenavapril

Blåbärspuré 4 mån. Mot hård eller lös mage?

Vad gäller? Blåbärspuré, blir magen hård av det eller är den lösande?

• Svar på tråden Blåbärspuré 4 mån. Mot hård eller lös mage?
  • Cat82

avföringen blir hård av de.....

• Mollan

Blåbärspure är stoppande dvs du ger det om bebisen är lös i magen så blir avföringen fastare (och alldeles svart).

• Andaloal

Puré stoppar iallafall mina.
    Päronpuré löser o plommon...

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • pixerpie

Läste precis om det... Blåbär är sammandragande... I små mängder mot lös mage och i större mängd mot hård... Min lilla tjej har haft dålig mage nu och blåbären går "rakt igenom". Har testat bara ge två tsk åt gången och då får hon behålla det lite längre...

• mittenavapril

Aha, så om man ger lite som funkar det om avföringen är lös?
    Ger jag mcket (hur mycket det nu är) så funkar det om avföringen är hård?
    Får testa mycke då efetrsom doter har problem med hård mage (päron funkar ej och katrinplomon är hon ej jätteförtjust i......)

• nabbe

Aprikos ska också vara lösande. Inget av ovan funkade på vår son. BVC rekommenderade laktulos.

• Mosaik

päron och katrinplommn brukar vara bra mot hård mage, banan äpple och blåbär har jag hört stoppar upp... men det är säkert som de andra säger att i stor mängd är blåbär lösande de me

*stolt mamma*
  • sofanda

Blåbärsoppa är ju bra att dricka när man är magsjuk och lös i magen, så det skulle jag inte ge till någon som är hård i magen...

Mina barn är mitt allt!
  • mittenavapril

dottern ä r6 månader. Jag använder Bifidus ibland, men vill gärna hitta nån "riktig" mat som funkar istället för "syntet". Aprikos verkar ej funka heller

Svar på tråden Blåbärspuré 4 mån. Mot hård eller lös mage?