• MajaLarsson

labrador och amstaff-blandning. Info önskas!

Är det någon som har eller har haft en sådan blandning?
    Vad tror ni om rasen? Vad behöver den och vad ska man va för sorts människa för att ha en hund?

Jag har ingen hund (planerar ingen heller) och vet inte så mycket om hundar, så jag frågar er!

(ska ev. bli hundvakt åt en sådan här hund)

• Svar på tråden labrador och amstaff-blandning. Info önskas!
  • Nefta

Känner ingen sådan blandning. Men både amstaffen och labradoren är ju (oftast) mysiga familjehundar.
    Svårt att svara på vad den behöver för det beror ju helt på individen. Men båda är raser som kräver att få jobba en del.
    Men ska du bara vara dagmatte eller liknande så är det väl mer promenader och sällskap du ska ge den?
    Du lär ju känna hunden ganska snabbt och märker vad den kräver, sen lär ju matten/hussen berätta en massa om hunden också.

• MajaLarsson

jag känner redan hunden men tror inte att han får det han behöver tyvärr...

• Nefta

Usch va trist att höra.:(
    Men då har du ju ett bra tillfälle att få honom att må lite bättre då. Ska du ha honom om dagarna eller?
    Det finns massor man kan göra med sin hund. Du får prova en massa olika och se vad han gillar. Tex spår, uppletande, apportering, agility, lydnad osv.

• MajaLarsson

ja, vi ska få låna honom ibland för att vi bryr oss så himla mycket om honom säger ägaren, så det kommer bli både dag som natt!

Som det är nu får han kanske en halvtimmas promenad/dag oftast och ingen hjärngympa!

jag kan inte mycket som sagt men vill lära mig allt om vi ska ha honom hos oss ibland! Det är ens skyldighet tycker jag!

Nu ska ägarna skaffa en till hund. Anledning? för att den är SÖT! (pitbull)

Svar på tråden labrador och amstaff-blandning. Info önskas!