• Anonym (trött)

Theralen gör mig skittrött, sover 18 h per dygn

Jag tar minimidos, 0,25 ml och ändå nockas jag helt....
    Tar jag inte medicinen får jag en öronbedövande ångest.
    Har provat massa olika mediciner och Theralen droppar är det enda som tagit bort ångesten.
    Men pga tröttheten har jag inte kunnat sköta studier eller nåt annat.
    Hur länge sitter detta i, hittar inget på FASS....

Känner att jag måste sluta med medicinen om jag är så här trött hela dagarna

Sedan imåndags har jag sovit i ca 18 h/dygn, vaken i etapper, ätit lite, somnat etc

• Svar på tråden Theralen gör mig skittrött, sover 18 h per dygn
  • I have a kid

hadde theralen då jag var på psykiatrin pga av panikångest
    vet vad du menar.

hadde åxå liten dos. men man var ju som en zombie å sov som törnrosa ...

mitt tips till dig är att försöka med några andra ångestdämpande tabletter atarax? lergigan?

eller gör som jag skippa alla tabletter å ta tag i ångesten. ta ångesten då den kommer ståå ut, det är det enda sättet till att bli frisk från det. tabletter lindrar bara dom tar inte bort ångesten. det kan du bara göra själv.

• Anonym

lergigan är en bra tablett det är egentligen en allergi medicin desamma gäller attarax.. och funkar jätte bra mot oro.. har du svårt att sova skulle jag rekomnedera Zopiklon..

• I have a kid

2Idag 09:54 | ID: 37325748
    Anonym
    ¨
    men TS har ju ångest inte svårt att sova !!!!

• Anonym
    I have a kid skrev 2008-10-16 09:57:08 följande:
    2Idag 09:54 | ID: 37325748Anonym¨men TS har ju ångest inte svårt att sova !!!!
    Av min ågest fick jag svårt att somna fick därför Zopiklon. Det var bara ett råd..
  • Anonym

Hej
    Du kan väl be att få pröva Atarax, det är egentligen en allergimedicin, men den skrivs även ut till oro och ångest. Min son har haft den och den har hjälpt. Nu tar han Legigan i tablettform, ej heller vanebildande och den gungerar jättebra.
    Han fick sluta med Atarax pgs att det är laktos i den, annars hade vi fortsatt emd den. Du kan ju pröva, jag själv har även tagit Lergiganen 2 ggr pga av att vi hade ett plötsligt dödsfall i våran familj, och det fungerade verkligen bra, jag kände mig lugnare och kunde sova. Jag vågade inte ta sömntabletter pga av att de är vanebildande. Testa dessa så får du se.
    Kram på dig

• Anonym

Hej igen(det var jag som skrev inlägg 4)
    Lergiganet ges bla mot allergi och åksjuka, men är mot oro och ångest. Glömde även att säga att min son har en kraftig ångest..
    Kram igen

• Anonym
    Anonym skrev 2008-10-16 10:02:25 följande:
    Förlåt inlägg 5 ska det stå
    Hej igen(det var jag som skrev inlägg 4)Lergiganet ges bla mot allergi och åksjuka, men är mot oro och ångest. Glömde även att säga att min son har en kraftig ångest..Kram igen
  • Anonym (trött)

Hej igen.
    Atarax 10 mg har jag mot oro, men känner inte att jag blir mycket bättre, tyvärr
    Atarax 25 mg har jag provat, men då blev jag nockad, inte att rekommendera.
    Idag har jag inte tagit någonting, för jag kan inte bara sova bort mitt liv.
    Ska ev ta Atarax igen och testa och se om jag får någon effekt av det nu.
    Allt är bättre än att bara nockas helt.

Mitt problem är att ångesten gör att jag emellanåt vill ta livet av mig. Den är så pass stark.

tack för alla svar

• CharitableLady

Anonym (trött) skrev 2008-10-16 11:20:16 följande:

Hej igen.Atarax 10 mg har jag mot oro, men känner inte att jag blir mycket bättre, tyvärrAtarax 25 mg har jag provat, men då blev jag nockad, inte att rekommendera.Idag har jag inte tagit någonting, för jag kan inte bara sova bort mitt liv.Ska ev ta Atarax igen och testa och se om jag får någon effekt av det nu.Allt är bättre än att bara nockas helt.Mitt problem är att ångesten gör att jag emellanåt vill ta livet av mig. Den är så pass stark.tack för alla svar
    Har du Theralen mot sömnen? Eller ångesten? Jag har haft Theralen för sömnen förr och för mig var det bra i början var jag heldäckad och trött i en övergångsperiod. Men sedan så om jag tog den ca 1-2 timmar innan jag skulle sova (kl19-20) så på morgonen 06,30 då var jag lite seg men efter en kopp kaffe så var jag i gång.

Attarax däremot tycker jag man blir hel seg av
  • Anonym

Anonym (trött) skrev 2008-10-16 11:20:16 följande:

Hej igen.Atarax 10 mg har jag mot oro, men känner inte att jag blir mycket bättre, tyvärrAtarax 25 mg har jag provat, men då blev jag nockad, inte att rekommendera.
    Du kan ju pröva att ta en halv 25 mg Atarax. Eller testa Lergigan jag tog en halv 25 mg och blev inte alls dåsig dagen efter. Min son tar en halv på morgonen och full dos på kvällen, han har som du haft självmordstankar....
    Sen är det ju olika hur man tål olika mediciner. Min son fick dessa mediciner efter att han legat inne 1 månad utan att äta och dricka. Funkar som sagt bra...
    Kram på dig från mig med inlägg 5 osv
Svar på tråden Theralen gör mig skittrött, sover 18 h per dygn