• Anonym (hur?)

Ta ut VAB- Rik egen företagare.

Mitt barn är sjukt.
    Alltså hemma från dagis.
    Jag har eget företag, och kan ju förstås inte jobba med lillan hemma.
    Dock gör jag det då pappan komemr hem. Företaget kan ju liksom inte bara "vila".
    (Annars får man ju ett berg av jobb sedan då man kommer "åter i tjänst".)

Min moraliska fråga;
    Skall jag anmäla vab till Fsk, eller skall jag inte?
    Pengar har vi ju, så gott som ekonimiskt oberoende tack vare mitt företag.
    Vi har ju rätten att göra det, men inte behovet.
    Kanske kunde man se vab-bidraget osm OB eftrsom jag tvingas göra jobbet nattetid?
    Kanske ett Ob som man kunde skänka till någon bättre behövande?

• Svar på tråden Ta ut VAB- Rik egen företagare.
  • Linlugg

Svårt moraliskt dilemma TS. Jag är också egen företagare men brukar inte ta ut VAB eftersom jag jobbar igen det på kvällen men i teorin kan man se det som övertidsersättning som du är inne på.
    Svår fråga, bara du själv kan avgöra vad som känns bäst.

.¸¸.·´¯) Dont preach in my church and I wont teach in our school.
  • Jappen

Jag har som egen företagare tagit ut VAB när barnen varit sjuka....även om jag lyckats skrapa ihop ett par timmars jobb på kvällen, detta för att mitt kvällsjobbande är något som jag gjort oavsett om barnen varit sjuka eller inte!

• Anonym (nyfiken)

Får man fråga vad för eget företag du har som gör en ekonomiskt oberoende?

• Anonym (hur?)

nyfiken
    Får man helt fräckt låta bli att tala om vad det är för företag, eftersom det tydligen är "känsligt" och lagt i Känsliga rummet, för att kunna vara anonymt?
    Min affärsidé är förhållandevis unik, och jag har jobbat hårt för att få den omsättning jag har idag. Tillsammans med en stor portion tur och ett enormt engagemang har det blivit vad det är idag.
    Det gäller att hitta något man verkligen brinner för.

• idiblon yes

Gör precis som du vill! Och ge mig lite av ditt jobb, så jag kan tjäna ihop en slant. Jag är en bättre behövande kan jag lova.

Jag förstår inte varför man skulle förlora vissa rättigheter och förmåner för att man lyckats... More power to you, liksom.

• lotttalotta

Jag har förtroendearbetstid, och jag har faktiskt aldrig anmält VAB..
    Mest bara för att jag inte orkar hålla på och skicka blanketter osv.

• olpansfamilj

Jag har heller aldrig vabbat! Är egen och klara mig bra utan dom pengarna. Varför ta något man inte behöver? Ser det lite som en merit att jag inte har behövt vabba! =)

Svar på tråden Ta ut VAB- Rik egen företagare.