• Sigges mamma

Sunwings all inclusive okej?

Bokar resa till Mallis med Ving. Har två små barn. Är all inclusive okej eller äcklig mat? Någon som testat?

• Svar på tråden Sunwings all inclusive okej?
  • mamma2002

har just kommit hem från en sunving incl. på grancanaria.
    maten är helt ok, att tänka på är att det inte serveras mat på on och lörd. i alla fall där vi bodde. kolla upp detta vi glömde kolla det och blev lite tagna på sängen. men det var ganska skönt att få äta annat då.
    annars är det ofta samma samma mat varje dag kött, kyckling och pommes

• Sigges mamma

Ok, då vet jag det. Hur är priserna på Tasca och Fino (tror jag att restaurangerna hette). Vad kostar en lunch/middag. Räknar på om det lönar sig med all inclusive eller ej...

• mamma me tre

vi hade all inclusive på mallorca ( alcudia) vi var jätte nöjda! Ons och lör var det bara frukost, men det gjorde inget . Vi tjänade mkt på all inclusive. Skulle absolut ta det igen.

• arn

Nån som haft all incl. på Sunwing i Turkiet?

Är det bra? Är det turkisk mat i såna fall eller traditionell Sunwing mat? Vi har inte bokat det men man kanske skulle boka till det... Nån som vet?

• Sigges mamma

Det undrar jag också. Alltså, om det är samma mat på alla Ving-resorter, eller om det varierar efter land...

• SVejsan

Sigges mamma skrev 2008-10-16 10:12:40 följande:

Bokar resa till Mallis med Ving. Har två små barn. Är all inclusive okej eller äcklig mat? Någon som testat?
    Det är just det som är problemet, du sitter fast och betalar om det är äcklig mat... Eller om det är oinspererad mat eller likartade buffeer. Ofta så är man ändå tvingad att ta det på komplexen som erbjuder detta då de ligger långt bort från restauranggatan.
    Ok har jag barn upp till 6 år kan det vara ett alternativ.

Annars vill jag ut och "sampla" i området... Det är halva nöjet med resan. Och åker jag utomlands vill jag om möjligt hitta lokal påverkan på maten, inte äte "internationell mat i buffer" (Internationell mat (pizza, pasta, grillat, massuppstekt eller i storköksgrytor)), utan jag vill äta inhemsk mat för det mesta... Tack och lov så har jag uppfostrat mina barn till att ha en bred smak när det gäller mat...
  • Sigges mamma

Håller med dig. Har dock en treåring och en ettåring och jag tänker mest på att jag vill ha det bekvämt med barnstolar etc och slippa leta restaurang. Det ska jag med glädje göra om typ två år!

• Gurkburken

Vi har haft All Inclusive på Sunwing Resort Cala Bona, Makrighialos (Kreta) och Arguineguin (Gran Canaria) och jag tycker generellt att maten har varit bra och helt klart prisvärd.

Av de tre ställen så tyckte vi dock bäst om maten på Makrighialos. Gott och varierat.
    Arguineguin var också väldigt bra men inte riktigt lika varierat som Makrighialos.
    Maten på Cala Bona var ok men inte mer. Förrätter och sallader var goda men huvudrätterna smakade ganska likartad oavsett om det var kött, kyckling etc. För en vecka så var det dock helt ok.
    Barnen var jättenöjda!

• Sigges mamma

Aha, men då skiljer sig alltså kvaliteten åt, trots att det är samma koncept. Bra att veta.

• arn

När det gäller Sunwing så äter ju barnen i alla fall gratis om man som vuxen oxå äter... Så man behöver ju inte ha all incl. för barnens skull... Som vuxen tycker jag det är mycket trevligare att kunna variera maten som man känner... MEN om det är en ekonomisk fråga så blir det oftast billigare, men inte alltid...

Svar på tråden Sunwings all inclusive okej?