• Linmin

Vanish! Förstå inte detta:)

Förstå inte att man säger att Vanish är bra, jag få då inte bort mycket fläckar med vanish men det är många som säger att den ska va bra förstå inte detta! Tvätta jag fel:) Jag ha flytande vanish gele. Mycket bananfläckar som jag försöker få väck o även annat med men detbleknar inte ens. Fler som tycker såhär o ha andra knep hur man få väck svåra fläckar på kläder....?

• Svar på tråden Vanish! Förstå inte detta:)
  • trebarnsmamma79

jag tycker gelen tar bort allt men banan går inte,men fett ketchup mm går ju bort.

• bodica

Galltvål finns både i flytande form och som kaka man bara gnuggar på lite innan tvätten och sedan är den fläcken ett minne blott. Älskar min galltvål, köptde den på ica maxi finns också på duka.

• pyretochbönan0809

vill också veta!! har vanish oxi action som ska va så bra m bajsfläckar går iaf INTE bort trots förbehandling ett par minuter innan tvätt...Kan fläckarna va för gamla?

Vår älskade Saga 5/7 - 08
  • pyretochbönan0809

funkar galltvål på bajsfläckar med? (förlåt ts...)

• bodica

Vet inte! Har inte haft den så länge mina små är ju 3 och 6 så det blir ju inga bajsfläckar längre.

• pyretochbönan0809

ah =) en annan har en 3 månaders som numera bajsar en gång i veckan då med råge!

• Cia o krabaten

Jag har också Vanish på flaska (gel??)
    Har märkt att det är viktigt att man förbehandlar fläcken genom att gnugga med doseringsbehållaren (Eller korkens räfflor) så att det blir vitt skumaktigt. Då aktiveras det på ngt sätt och tas in i fläcken och det går bort bättre.

• Webster

Tycker nog man ska försöka undvika såna här mirakelmedel.
    Känns inget vidare att det kommer ut i hav, sjöar, dricksvatten.

De flesta fläckar går att fixa med tvål, såpa. Går inte det kanske man kan leva med nån liten fläck. Jag tror barnet kan det i alla fall.

• Duckan74

Har Vanish i sprayform och Galltvål i geléform och jag får inte bort några fläckar alls med nån av dem.

• Linmin
    bodica skrev 2008-10-16 10:23:27 följande:
    Galltvål finns både i flytande form och som kaka man bara gnuggar på lite innan tvätten och sedan är den fläcken ett minne blott. Älskar min galltvål, köptde den på ica maxi finns också på duka.
    Menar du att galltvål funkar på bananfläckar.

Little squirrel: Ingen fara....
Svar på tråden Vanish! Förstå inte detta:)