Bärnbidrag?
Fick min 3:e den 17 september. Borde inte jag få barnbidrag för honom denna månad?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 10:33
Mena ju barnbidrag så klart
Fick min 3:e den 17 september. Borde inte jag få barnbidrag för honom denna månad?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 10:33
Mena ju barnbidrag så klart
Man får barn bidrag månaden efter födseln.
Jo, det borde du få. På måndag.
Jo du får barnbidrag den här månaden
För de har bara satt in barnbidrag för 2 barn. Får det på måndag men kan se det redan nu
Jag har för mig att vårt första barndbidrag för något av barnen har kommit separat. Och det extra flerbarnstillägget också det separarat. Men det har alltid kommit till den 20:e månaden efter födseln. Och sedan månaden efter har alla barnbidrag och flerbarnstillägg bakats ihop till en enda utbetalning och varit som vanligt (fast för ett barn mer då. Lite luddig beskrivet kanske...).
Ok får se då annars får man väl ringa.
Lite ot:
bara en liten fråga till er som har flera barn. Hur mkt är flerbarnstillägg på?? När får man detta??
jag o en kompis dikuterade detta häromdagen men vi hittade inga bra svar
Det står om tillägget på fk:s hemsida.
Det får man tillsammans med barnbidraget och man får det från andra barnet
Totalt antal
barn*
Barnbidrag
kronor
Flerbarnstillägg
kronor
Summa
kronor
1
1.050
-
1.050
2
2.100
100
2.200
3
3.150
454
3.604
4
4.200
1.314
5.514
Ups, det gick inte så bra att klistra in en tabell. Kanske du kan tyda den i alla fall...
Jag fick mitt andra barn 16/3 och fick inte barnbidrag för henne förrän månaden efter.
fille fjonkan: tackar.. Jo jag fattade tabellen. Trodde faktiskt att det var mer i flerbarnstillägg. tack för hjälpen
Då borde jag ju få för nr 3 denna månad eftersom han föddes förra men det återstår att se. Är ju några dagar kvar