• tjoosan

High chaparral?

Någon som varit där? Ska dit på fredag med familjen och vill veta vad ni tycker.

• Svar på tråden High chaparral?
  • tjabbatjoo

va där som liten och ÄÄÄÄÄÄLSKADE det... ibland kan de bli lite högljut.. när dom skjuter pistoler å sånt... så ha man en jätte liten med sej kanske man ska skaffa öronskydd...

vi brukar vara där när det är för motrocyklar.. vi ställer ut.. lika kul då dock mest fulla hoj åkare

åk ni!! o ha kul

• Markko

jupp..bor 2 mil därifrån så jag var där i för några dar sen, åker ofta dit och helt klart värt ett besök.

Ska dit snart igen, hör av dig så kan vi kanske sällskapa

• tjoosan

Hur lång tid tror ni det tar att åka från sthlm? Ska vara där vid 15:00 tiden.

• tjoosan

Hallå! Hallå! Två gula mot en blå!!!

• riot

det beror ju på vart i sthml du åker ifrån,
    men en fem timmar kanske.
    jag bodde två mil utanför high chapparal när jag var yngre
    och när vi åkte till sthml sa pappa jämt att det tog fem timmar
    ungefär, inräknat kissepauser och sånt. (:

• tjoosan

Det låter bra. Längtar till fredag!!!!!

• riot

ni får abslout inte missa western-showen som
    spelas två ggr per dag, tror det är 14.00 & 17.00.
    den håller alltid väldigt hög klass och jag tyckte den
    var lika bra när jag var femton som när jag var fem.! (:

fast tänk på att köpa öronproppar eller nåt likande,
    för det smäller väldigt högt under showerna!

• MissLizard

Jag var där för 1½ vecka sedan med mitt ex's dotter, som är 10 år .... och hon tyckte att det var roligare än hon trodde att det skulle vara

Vi kom dit ca halv tolv och hade tänkt åka hem vid 17, men vart kvar till de stängde kl 19 ... och då hade vi inte hunnit med allt ...
    (har man ica-kort blir entré avgiften lite billigare)

Vi såg bara westen-showen ... de har ju en massa andra shower, men man får nog välja en eller två att gå på, annars får man bara springa från show till show ....
    (kolla deras hemsida www.bhc.nu )

Som riot tipsade, ta med öronproppar ... men om ni glömmer, så finns det att hämta gratis i sjukstugan

Vaska guld var kul (kostade dock 15 kr, så fick man en sheriffstjärna (som kostade 24, tror jag, i shoppen)) .... och ångloket var jätteskoj ... kostade 20kr/person ... men det var det absolut värt .... kan skvallra lite å säga att det var en liten show på vägen

Sen höll vi på och missa en kul grej, som ligger lite i skymundan ... Onkel Sam's snea hus ... har man problem med balansen, ska man nog undvika och gå in där ... sen rekomenderar jag att gå med guide också, även om man kan gå på egen hand ...

Jag tyckte absolut att det var kul och kan visst tänka mej att åka dit fler gånger
    Men det blir nog lätt dyrt ... om man ska ha cowboyhatt, pistol, hölster och skott ... vilket nog hör till för barnen ...

• sky1208

åh det finns massor att se och göra.. western, mexican city, indianer, lite tivoli.. kanske en bra idé att övernatta :)

• Markko

jaha, nu har jag vart där IGEN, ska dit för 3:e gången i sommar nästa vecka.

Alla som bor i kommunen här går ju in GRATIS ... haha.

Råder dig att vara där tidigt på mogonen så du hinner med allt, och missa absolut INTE museumet.

www.highchaparral.se/

Svar på tråden High chaparral?