• limpster

Viking Lines barnsängar - någon som vet?

Vi ska i helgen åka till Finland med Viking Line och har med oss vår lilla kille som är 15 månader och väger 11,5kg. PÅ viking Lines hemsida står det att de har barnsängar för de minsta barnen under 1 år och 10 kg. Är det någon som vet hur det funkar med barn som är lite större och som inte kan sova själv i säng ännu? Funderar på att ta med resesängen men är osäker på om den får plats. Jag svvaktar svar från Viking Line som skulle återkomma med information men tar tacksamt emot tips om det är någon som har egna erfarenheter. Funderar också på om Baby Watch funkar att använda på båtarna???

• Svar på tråden Viking Lines barnsängar - någon som vet?
  • Hannah76

Hur många ska ni vara i hytten/hur många bäddar är det? Vet inte hur deras sängar funkar, men tänkte på resesängen. Vi lät dottern sova i en vanlig säng när vi åkte, hon sov bredvid mig *L*

• limpster

Vi är två vuxna och ett barn som ska bo i hytten. På dit resan har vi en A4 hytt och på hemresan en B2 hytt. Kan tänka mig att det funkar i A4 hytten man kanske inte i B2 hytten. Jag får väl helt enkelt avvakta svar från Viking Line och se vad jag kan göra.

• mia maria

Då vi åkte (fast med Silja iofs) när sonen var ett år så fick vi en resesäng att ställa in i hytten. Borde ju vara liknande på Viking, men kolla med dem iaf, de borde ju kunna tala om vad det är för slags säng!

• Susiepie

Ja när jag åkte ving med min 8 månaders son så var det en vanlig resesäng som det var och där får din son lätt plats, jag skulle inte lämna min son med enbart babywatch nej!

Livet är fullt av kärlek!
Svar på tråden Viking Lines barnsängar - någon som vet?