• ladysoul77

När börjar barn sjunga?

Jag undrar lite när barn börjar ta sin första ton? Vi sjunger mycket med vår dotter som är snart 15 månader och det skulle var kul att höra när hon kan tänkas börja sjunga med..? Hon låter när vi sjunger, aaaaah, upp och ner så det är ju säkert någon slags sång..

• Svar på tråden När börjar barn sjunga?
  • Miniigirl

JA, det är ju hennes sätt att sjunga:)

jag vet inte riktigt när det är vanligt att barn börjar sjunga. men det är nog väldigt väldigt olika!

min son har börjat sjunga med på bä bä när man sjunger bäbä vita lamm...men, det är det ändå:) och det gjorde han när ha nvar runt 16 månader.

hans kusin som är 1½ månad äldre sjunger med på bäbä vita lam...även om det anske inte blir helt rätt:)

men, det beror nog väldgt mycket på barnet. helt olika kan jag tro:)

• Duckan74

Siri började på dagis i augusti, då 19 mån och efter det kom det mer och mer sång. Hon kan inte hela texten, men små fraser tex "akta dej, akta dej" kommer ur hennes mun. Väldigt sött!

• Meria

Loke småsjunger lite, pratsjunger snarare. Har inte gjort det alls länge och är 21 månader.

♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
  • Meria

Ska tilläggas att det är inte många förutom han som vet vad han sjunger. Vissa ord kanske, men inte merparten

Meria skrev 2008-10-16 12:06:51 följande:
    Loke småsjunger lite, pratsjunger snarare. Har inte gjort det alls länge och är 21 månader.
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.33 ♥
  • MammaSusan81

Tittade i mina anteckningar vår pratkvarn sjöng lite ord i olika sånger vid 13,5 månads ålder så som huvud, knä & tå, tipp tapp tipp tapp tippe tippe tapp, ....Nu är hon 2 år & sjunger sedan länge hela låtar , blinka lilla, bamse låten, bäbä, lilla snigel mfl

• ejja81

12mån 1 år sjöng hon vissa ord i några låtar,,,nu kan hon nästan hela låtarna,,,,,,är 2 år nu.

sjunger dagarna i ända hittar å egna texter om hon itne kan låten i fråga

• Mollan

Min 11-månaders "sjunger" när vi andra sjunger. Tjejerna sjöng med ord när de var mellan 1 och 1,5. Vi sjunger jättemycket hemma!

• malinkat

Vår son sjöng innan han började prata, straxt efter ett år ;o) Inte alltid man hörde några ord alls förståss, men melodierna var tydliga. Första sången var "lille katt" och det visade sig förståss att det sjöngs mycket av den på dagis.

Nu är han snart 2½ år och sjunger för glatta livet; när han vaknar, ska somna, leker, sitter på pottan. Det är så himla roligt att höra allt som kommer ur munnen - mycket från dagis och mycket från skivor vi lyssnar på.!

• snillis

Vår dotter är 1 år ganska exakt och hon går runt och sjunger "Tårtansången". Socker, grädde........hör man - sedan nynnar hon bara. Men melodin är klockren. Och det har hon gjort i typ 3-4 månader.

• Collica

Dottern började straxt innan 2år å nu (2,5år) sjunger hon nästan mer än hon pratar. ;o) Hon sjunger alla sånger hon kan plus ibland vilka ord som helst. T ex. Bäbä litalamm sjutton bord maaaamma vovve köööök. Hur kul som helst!!

• Tant Green

Strax innan hon fyllde 2 sjöng dottern Bä bä vita lamm och Blinka lilla stjärna (inte hela texterna, men hyfsat). Hon "sjöng" inte innan hon började prata, alltså hon kunde inte melodierna innan hon kunde texterna.

Svar på tråden När börjar barn sjunga?