• Vipps

Snålt att "bara" bjuda på fika vid dop??

Hejsan!
    vi ska ha dop på en lör kl 14,30 och me den tiden tyckte vi det var bäst med bara kaffe och en massa fikabröd, tycker ni det är snålt?? Med tanke på dag och tid så har jag fått för mig att folk vill hem och äta ngt riktigt på kvällen i stället.

• Svar på tråden Snålt att "bara" bjuda på fika vid dop??
  • Elli47

Snålt är det väl inte! Vi har bara haft fika. Å andra sidan, har man dop där det kommer väldigt långväga gäster så kan det vara trevligt för dem att få lite mat!

• 2babiesmom

bjud på nåt lätt, typ goda smörgåsar till också.! Eller lite plockmat bara? O sen kaffe o tårta, det skulle jag ha gjort

• NenniePennie

istället för massa fikabröd så kan ni ju lägga pengar på att göra en smörgåstårta... det är gott och mättande. men snålt är det inte med fikabröd

• Wicked witch

Nä, det tycker jag inte. Vi hade inte plats för middagsgäster på första dopet så det blev tårta och kakor.

Vill man inte bjuda på mer får väl folk tycka vad de vill. Var bara noga med att tala om att det bara är fika så folk inte kommer hungriga.

• Duckan74

Det är ju inte mitt i lunchtid så mat är väl inte nödvändigt, men ganska trevligt och gott.

• Iroyg

Jag förväntar mig aldrig annat än fika på dop, tycker det räcker bra.

¨~ Molly och Meja ~¨
  • imaj

Eftersom att det är den tiden det är så tycker jag att "bara" fika blir bra! Om man tänker: Själva dopet kommer ju vara klart vid 15.00 och då tycker jag det är för sent att bjuda på lunch/ plockmat och för tidigt att bjuda på middag/ plockmat.

Men som Eva73 sa; är det långväga gäster med på dopet så tycker jag att ni ska bjuda på något mer eftersom att de kanske inte hunnit äta innan...

• Linda1976

Det beror på om det är långväga gäster.

Vi hade dop kl 11, och lunch kl 13 - OCH långväga gäster. I det läget fanns bara lunch + efterrätt som alternativ, annarshade ju folk svultit.

• fain

Det beror väl helt på omständigheterna?

Ett dopkalas med 200 inbudna kan man liksom inte förvänta sig 3-rätters.

Ett dop med 10-talet långväga gäster skulle jag däremot tycka att det var snålt med bara fika...

• Dudda

Vi ska "bara" bjuda på kaffe och fika bröd. Jag bryr mig inte om folk tycker att det ör snålt, jag tycker att det är mysigt. Vi funderar på att bjuda på ett glas mousserande som välkomstdrink, men vi har inte bestämt oss än..

Svar på tråden Snålt att "bara" bjuda på fika vid dop??