• Syskonen Stjerneby

Hundbett!!!!

Hej!

Sonen har blivit biten av en hund idag på kinden. Det är inte något stort sår, hunden stötte till med tänderna, men det är 3 st småsår som det har blött lite ifrån.Sonen mår bra iaf som tur är.

Nu till frågan. Måste man vaccinera eller ge någon annan spruta när en hund har bitit? Vet någon nummret till sjukvårdsupplysningen eller vad det heter, vart man annars kan ringa o rådfråga. Ska man ringa hit till VC så tar det så lång tid innan dem hör av sig, o få komma dit är en omöljighet för tillfället. Har aldrig varit med om att sonen fått nå bett av något djur så jag vet inte riktigt om man ska göra något speciellt.

Mamma till underbara Zonny 05-12-09, o bebis i magen BF 20 Februari!
  • Svar på tråden Hundbett!!!!
  • littlemum

Sjukvårdsupplysningen kan du kolla rätt nr till på www.hitta.se Det är olika var i landet man bor.

Ibland lyser solen med sin frånvaro
  • flisan16

Hur gammal är din son? HAr han fått sina vaccinationer på BVC som vanligt? Hundbett är inte lika illa som kattbett. Ofta brukar man rengöra bettet o hålla koll på om det blir ngn infektion i det.

• Lotusblomma

De kan rekommendera att han tar en stelkramp oavsett hur djupt det är eftersom hundar har så mkt bakterier i munnen.

Hur blir det med hunden? Låter inget skoj

• SilentStar

Jag har för mig att hundbett inte är farliga i den bemärkelsen att man måste vaccinera sig, hade varit värre om det hade varit en katt

• Syskonen Stjerneby
    flisan16 skrev 2008-10-16 13:02:41 följande:
    Hur gammal är din son? HAr han fått sina vaccinationer på BVC som vanligt? Hundbett är inte lika illa som kattbett. Ofta brukar man rengöra bettet o hålla koll på om det blir ngn infektion i det.
    Han blir snart 3 år. Jo han har fått alla vaccinationer när han var mindre. Sista sprutan var vid 18 månader. Okej, ska ringa upplysningen iaf och fråga, det var ju inte så stort, som skrapsår men blir som orolig, man vet ju aldrig vad hunden har varit o ätit på FundersamSå att det inte blir nå farliga infektioner eller nåt
    Mamma till underbara Zonny 05-12-09, o bebis i magen BF 20 Februari!
Svar på tråden Hundbett!!!!