• MariaN

Varför står det .docx och hur ändrar jag format?

Hur ändrar man så att det inte står .docx när man bifogar ett worddokument i ett mail?
    jag vill att det bara ska stå .doc
    provade med att sudda x när man valt vad man ska bifoga, men så lätt var det icke.
    den som ska ta emot mailet kan inte öppna bifogade filen pga detta.
    hur omvandlar man?
    jag har windows vista och nån ny flashig variant av word..

• Svar på tråden Varför står det .docx och hur ändrar jag format?
  • Irre

Tror det enklaste är att du spar om dokumentet och väljer filformatet .doc

• miLLus

det är väl för att du har nyaste word. testa att spara som word 93-97 (.doc) i word filen så ska det nog funka.

• Jesster

Tyvärr inger svar...
    Jag hade ett .doc liggande på skrivbordet, ett dokument jag antecknade i då och då. Plötsligt kunde jag inte öppna det för det hade bytt ändelse av sig självt till .docx. Försökte med allt möjligt men jag fick slänga det till slut

Den som söker han finner - www.google.se
  • cliffis

Skrev ett pm för några veckor sen... ca 20 sidor. maila det och det blev ett .docx document... kunde inte öppna det, fick hjälp av en vän som jobbar med datorer, han kunde inte heller öppna det. så det blev att skriva om allt:( Har aldrig sett .docx innan. Hoppas du har bättre lycka:)

• kidA

docx är nya words nya filformat.

du får ta spara som och sen ändra i rullgardinsmenyn "filformat" och där finns ngt som heter typ word 97 eller ngt och så står det .doc som ändelse.

• MariaN

hur sparar man om? hittar ingen spara som knapp.. finns bara en jäkla diskettknapp :p (snabbsparing)

• kaksmulan

Docx är en nyare form av doc-fil som word sparar i om man har windows 2007 eller senare (som tex vista). Man kan spara om filen i ett "gammalt" format. Det gör alltid jag då jag vet att det är så många som inte kan öppna dessa docx-filer än.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Hundtok

Finns uppdateringar till words att hämta på nätet så man kan öppna dessa docx dokument. Inte ett dugg svårt och tar bara nån minut att ladda ner. Finns på Windows hemsida.

Ska kolla om jag hittar länken.

cliffis skrev 2008-10-16 13:38:41 följande:
    Skrev ett pm för några veckor sen... ca 20 sidor. maila det och det blev ett .docx document... kunde inte öppna det, fick hjälp av en vän som jobbar med datorer, han kunde inte heller öppna det. så det blev att skriva om allt:( Har aldrig sett .docx innan. Hoppas du har bättre lycka:)
  • MariaN

jag fattar inte ett jota.. inga knappar sitter där de brukar..! hittar ju inte ens arkiv!

Svar på tråden Varför står det .docx och hur ändrar jag format?