• lill yra

Hjälp! vad för storlekar på kläder är det i thailand?

Hej ska till thailand,phuket nu om 3 v. och nu undrar jag hur det är med storlekar på kläder där borta. Jag är själv mullig o undrar om det finns någon chans för mig att hitta något..
    tacksam för svar.

• Svar på tråden Hjälp! vad för storlekar på kläder är det i thailand?
  • Nyfiken gul

har fått en del kläder av svärmor när hon varit i Thailand och jag är mullig - 165 cm och 90 kg...

och ja dom är små i storlekarna. fått en tunika därifrån som är märkt XL men är mer i storlek av en M.

marknadskläder är i regel "one zize" och små i storlekar.

har du möjlighet så gå och måttbeställ kläder hos en skräddare.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • sweetpea

Ganska små i storlekarna, måste jag säga. Jag har storlek 36 här hemma men köpte i många fall kläder i XL på marknaderna. Tjejerna i stånden bara fnissade när de var tvugna att hämta större storlekar, och större, och större...

Men det finns lite av allt - utbudet är förstås anpassat efter "stora" västerländska turister.

• hotten

deras XXL i jackor å kavajer iallafall passar en 100 kg, så nog bör du hitta.
    annars sy upp kläder du vill ha.

• Nippertippan1

Jag är i samma storlek som dig och jag hittade ingenting när jag var där....kläderna är jättesmå i storlekarna!
    Hade bara tur att jag inte gjorde som alla sa och strunta i att köpa bikini osv. ;)

• Pineapple

Det jag upptäckte var ffa också att om man är svensk medellängd dvs 168 och däröver (jag är 172) är det svårt att hitta kläder som är långa nog.

Jag sydde upp en kostym när jag var där istället. :)

• Thegran

Har M här hemma, och XL i thailand :)

Svar på tråden Hjälp! vad för storlekar på kläder är det i thailand?