• Millakilla

sovtips till bebis

Nu är jag trött...

min son vaknar ca 5 gånger per natt o vill ha mat...
    jag helammar och han är fyra månader. NÄR ska detta sluta?

i natt var det ca 23, 01, 03,05,06 sen gick vi upp... han äter inte så mycket utan vill nog mest ha närhet... men det är jobbigt då man inte får sova, det borde ju han oxå tycka...

Har ni tips???

• Svar på tråden sovtips till bebis
  • Jesster

Han tar inte napp? Annar kan han ju ligga bredvid dig och få närheten men snutta på nappen istället.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Nyfiken gul

samsov!!

då kan du amma samtidigt som du sover....  o nej... barnet kvävs inte... var lugn

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Millakilla

han har napp men den duger inte på natten.

Han sover ofta hos mig men det är klart jag brukar lägga över honom i sin säng när han har somnat. Jag är nog lite rädd för att han ska få täcket över huvudet precis som du antyder "Nyfiken Gul".

Jag ska prova i natt o ha honom hos mig/oss hela natten o se om det blir bättre...

Men sen är det ju det att jag vill ju att han ska kunna somna själv. Inte bli "beroende" av att jag ska ligga där. Men det är klart han kanske är för liten än för att skapa sig såna vanor??!!

hoppas på en god natts sömn, eller i alla fall en fyra, fem timmar i sträck :)

• Melly
    Millakilla skrev 2008-10-16 17:01:47 följande:
    han har napp men den duger inte på natten.Han sover ofta hos mig men det är klart jag brukar lägga över honom i sin säng när han har somnat. Jag är nog lite rädd för att han ska få täcket över huvudet precis som du antyder "Nyfiken Gul". Jag ska prova i natt o ha honom hos mig/oss hela natten o se om det blir bättre... Men sen är det ju det att jag vill ju att han ska kunna somna själv. Inte bli "beroende" av att jag ska ligga där. Men det är klart han kanske är för liten än för att skapa sig såna vanor??!!hoppas på en god natts sömn, eller i alla fall en fyra, fem timmar i sträck :)
    Han lär sig somna själv när han är mogen för det. Låt honom sova med dig nu om det blir enklare för dig med nattamningarna. Han kommer ändå inte att vilja sova med dig när han är tonåring sen så att du behöver inte vara orolig
  • Anne69

Antagligen är han inne i en utvecklingsperiod....så det kommer att gå över! Men ibland tycker jag att det är enklast att ha barnet i stora sängen o ge napp när det bara snuttas - skickar då ofta mannen till gästrummet Ett alternativ är annars att pappan får ansvara för nappningen när ni har ammat klart o att du smyger iväg o sover i gästrummet eller på soffan.

Svar på tråden sovtips till bebis