Annorlunda rädsla
Hej!
vet inte om jag platsar här egentligen. Jag är inte rädd för själva förlossningen egentligen, snarare för att något ska hända med mitt barn i slutet av graviditeten.
vid min första förlossning fanns det en hjärtstudie på mitt sjukhus, där man skulle upptäcka hjärtfel i tidigt skede. Vi var med i den och min dotter hade dåliga värden fast inget blåsljud så det avskrevs. Veckan efter åkte vi in på läkarkontroll och då upptäcktes ett blåsljud och när de fick veta att hon haft dåliga värden på provet blev allt bråttom. Och det hela blev väldigt traumatiskt detta bla pga att det slarvat bort hennes provsvar.
Med andra barnet åkte jag in pga att jag trott vattnet gått. Jag åkte in på söndagen och trodde vattnet gått natten till lördagen. Jag tror att det siprrat ett tag men det gjorde det bara kvällstid när hon rörde på sig. iaf undersökte de mig och sa att vattnet inte hade gått. de kopplade ctg och det visade på stressat barn så vi fick åka hem i 3 timmar frö att komma tillbaka igen. När vi kom tillbaka var bebsien slö istället och de fick använda stimulator för att få rekationer. Efter 3 ggr så sa de att det var bra och att vi skulle åka hem. Jag hade gått över en vecka och hade inga ytterligare kontroller inbokat. skulle ringa spec.mvc 1 vecka senare. vi kom hem och färdknäppade och det kom igång direkt efter och när hon föddes 2,5 timmar senare fanns inget vatten alls. De hade missat det. De skulle göra särskillda kontroller på bb fick jag veta när vi skulle åka hem, men det hade de också missat.
Nu vill jag inte gärna föda där jag bor för jag känner inget förtroende alls och tycker att de är nonchalanta. Men närmaste bb ligger ju runt 10 mil härifrån så dit lär jag aldrig hinna när det sätter igång.
Är oplanerat gravid i v 17 nu och vet inte vad jag ska göra nu.
Någon som har några goda råd? Några som varit med om liknande.
Tacksam för svar!