• xxJessikaxx

Lugg eller inte? Bilder finns

Klippte lugg i maj förra året och den ska vara tjock och rak, det är så jag vill ha den. Längderna har jag tänkt spara ut, kanske lite inflikade mot ansiktet, men formen skall vara rund och ganska tvära linjer.
    Har hög panna och hade haft lång lugg så länge så jag ville pröva nåt nytt. Hade då också kort nacke, och page med hellång lugg.
    Nu har luggen börjat bli lång igen, tycker inte om att ha den för lång, och har den uppsatt med klämmor i pannan utom när den är nytvättad och fluffig. När jag ser mig i spegeln så känner jag nog att jag kanske passar med min (höga) panna framme trots allt?
    Så nu vill ha råd fr er! Lugg eller inte, kanske nåt helt annat? Stirra er inte blinda på att jag är tillfixad på ena bilden och allmänt ful på den andra, den e tagen på jobbet utan förvarning. Min snälle make kan inte komma med några som helst åsikter

• Svar på tråden Lugg eller inte? Bilder finns
  • Kids

Jag tycker du inte ska ha lugg :) På fotot där du har lugg ser du mycket rundare ut i ansiktet. Inte för att det är fult att vara rund i ansiktet. Men...hmmmm...jaja...du kanske förstår vad jag menar, hoppas det iaf :)

• miss1982

Nej för lugg håller med Kids:)

• Pojkmamma

Mycket snyggare utan lugg.

• LisaH

Tycker du passar mycket bättre -utan- lugg!

Men det är ju såklart en smaksak!

• IsadorasMamma

Absolut ingen lugg snygging!

• Shininganne

Håller med de före mig. Bättre utan lugg.

Izabelle 020627 och Ebba 080522
  • xxJessikaxx

Ja, se där, då bekräftades det jag själv misstänkte
    Bara och börja spara då...tror iofs att jag också var lite smalare när jag var luggfri men jag är med. Sidohåret då? Mer uppklippt? Inflikat? Helt? Färg?

• Pojkmamma

Bra att du sparar ner luggen till längre. Jag tycker att du kan ha lite mörkare men inte så mörk som på luggbilden. Inte heller lika flikigt i topparna.

• snillis

Utan lugg säger jag också.

• xxJessikaxx

OK, tack hörni för att ni är enade, blir så mkt lättare då
    Skall till frissan på måndag, hade ju tänkt klippa till luggen men börjar ha den åt sidan lite mer nu och låter den växa ut, kanske inte så lång som den var en gång i tiden men iaf...
    Är inte riktigt så mörk som på luggbilden nu och funderar på att bara be henne toppa igenom det och kanske fixa lite slingor? Helst inte röda, men hade en gång lite honungsblonda eller vad man ska kalla det för, absolut inte åt det gula håller men inte vita heller, tror ni det blir bra? För att få lite nyansskillnader i håret?
    Nån som har tips på en frisyr, en bild eller så, så blir jag glad!

• Pojkmamma
    Svar på #10
    Personligen gillar jag INTE när håret blir randigt. Frissorna brukar vara väldigt bra på att göra naturliga slingor i kanske ytterligare två färger som är nära hårets grundfärg.

Lycka till på måndag. Återkom gärna med bilder.
  • xxJessikaxx

Pojkmamma, nej det är nog lite ute med randigt
    Jo, precis. jag hoppas de får till nåt

Svar på tråden Lugg eller inte? Bilder finns