• Bellanros

Sälja hus!!!

Vi har köpt hus innan vi sålde vårat. Nu har vi haft visning och inset att intresset inte är jätte stort just nu. Så nu har vi satt acceptpris och hoppas på bättre lycka. Finns det fler som köpt hus först och sålt sen?
    Berätta gärna hur det gick för er.
    Vårat hus ligger ute på hemnet(botkyrka, sedelvägen 120 tumba gärde)

• Svar på tråden Sälja hus!!!
  • Mandarin

har du längk hittar inte

• Callina

Vi köpte ett hus precis innan krisen och har dessutom legat i massa tjafs med säljaren... men nu är det i alla fall klart att köpet ska slutföras och nu ska vi sälja vårt radhus. Jag är skitnervös...

• Tildamamman

Vi köpte först och lade därefter ut vårt till försäljning. Först låg huset två veckor på hemnet och sedan hade vi visning under en vecka, därefter såldes huset.

Känns skönt att det gick så smidigt! Vi har dubbla boenden nu under november, men det känns som ett måste om man ska flytta allt i hela huset och så dessutom städa.

• Sockerhjärta

Vilket fint radhus! Underbara sovrum, jag hade gärna tackat ja till detta men jag kan inte flytta till sthlm. Och så billigt sedan, för ett så trevligt boende

Men får jag lov att fråga varför driftskostnadera beräknats så högt? Vi betalar inte ens hälften årligen och vi har direktverkande el.

(Sorry att det blev OT men jag ville så gärna säga detta)

Lycka till, och grattis till den som får köpa detta fina huset.

• Micke

Blir mer och mer ovanligt att man kan köpa hus innan man sålt det gamla, eftersom bankerna nu ändrar reglerna. Nu är det inte alls säkert att du får lånelöfte om du inte sålt den gamla bostaden.

En artikel i DI om det hela;
    tinyurl.com/6x785r

• Kenzie

Och även fast man får köpa ett hus innan man sålt det gamla så avråder de flesta banker från att göra det just för att undvika att hamna i den sits som ni nu är i Ts.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Bellanros

Hej driftkostnaden inkluderar samfäldigheten som vi får fjärvärme,snöröjning comhem mm av. Jag vet att det är svårt att köpa ett hus innan men vi lyckades. Nu sitter vi inte helt i sjön för vi har en intreserad. Men vi tycker inte lika om priset. Vi har inte legat ute så länge så vi får väll försöka ta det med ro. Vi har råd att ha dubbelt boende ett tag. Och vi fick ju det andra huset 200 000 billigare tack vare krisen så man får se det positivt. Huset vi hittade är vårat drömhus och det hadde säkerligen varit sålt om vi väntat.

• Tildamamman

Vilken fastighetsmäklare har ni anlitat?

Svenskfastighetsförmedling har annars en försäkring man kan teckan mot dubbla boenden om man tror att försäljningen drar ut på tiden.

Bellanros skrev 2008-10-18 12:56:03 följande:
    Hej driftkostnaden inkluderar samfäldigheten som vi får fjärvärme,snöröjning comhem mm av. Jag vet att det är svårt att köpa ett hus innan men vi lyckades. Nu sitter vi inte helt i sjön för vi har en intreserad. Men vi tycker inte lika om priset. Vi har inte legat ute så länge så vi får väll försöka ta det med ro. Vi har råd att ha dubbelt boende ett tag. Och vi fick ju det andra huset 200 000 billigare tack vare krisen så man får se det positivt. Huset vi hittade är vårat drömhus och det hadde säkerligen varit sålt om vi väntat.
  • LLNLLLNB

Jag skulle inte gjort så i dåliga tider.
    Dock tycker jag att ni borde få ut det priset! Vore konstigt annars!

• Bellanros

Ja vi hoppas det. Krisen drabbar ju igentligen mest företag. Och dom som har fonder som har tänkt ta ut dom idag. Media har förstorat upp den och gjort folk rädda. Våran bank har räknat på att vi ska klara av dom nya lånen även om räntan stiger till 9.50. Bankerna kommer att sänka räntorna mer det är jag ganska säker på.

• LLNLLLNB

Vet i alla fall att det verkar segare att sälja hus nu. De menar på att huspriserna är okej, men att det tar längre tid att sälja, så det ordnar sig nog.

• Micke
    Bellanros skrev 2008-10-19 11:53:49 följande:
    Ja vi hoppas det. Krisen drabbar ju igentligen mest företag. Och dom som har fonder som har tänkt ta ut dom idag. Media har förstorat upp den och gjort folk rädda. Våran bank har räknat på att vi ska klara av dom nya lånen även om räntan stiger till 9.50. Bankerna kommer att sänka räntorna mer det är jag ganska säker på.
    Drabbar företagen ja, men om företagen drabbas så drabbas arbetstagarna. Arbetslösheten kommer att stiga, och med detta så kommer hushållens ekonomi att försämras. Detta i kombination med skärpta krav ifrån bankerna kommer att leda till fallande bostadspriser.
    En sänkt ränta kan inte uppväga ovanstående faktorer.
Svar på tråden Sälja hus!!!