• kanal3

Hur ofta kan de ringa på en dag?

Innan har jag inte haft svårt för telefonförsäljare, kanske är för att jag inte har haft hemtele så länge.
    Men till min fråga, hur ofta kan telefonförsäljare ringa på en dag? Har de rätt att ringa sent på kvällen?
    idag har de redan ringt 3 st. och ungefär varannan kväll, efter kl 20,00 brukar de också ringa? Tänker de inte på att man kan ha småbarn som kan vakan? Om de någon gång ringer och min dotter vakna pga att samtalet då kommre jag ju smälla av.
    Hur funkar de där med nix? Vad kostar det? hur länge har man de? kan man ha de med ip telefon?
    Blev visst många frågor nu

• Svar på tråden Hur ofta kan de ringa på en dag?
  • Nyfiken gul

nix går inte med ip-telefon!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nixx

Nyfiken gul skrev 2008-10-16 16:27:21 följande:

nix går inte med ip-telefon!!
    Vi har ip telefon och det funkar visst
  • kanal3

Nixx tack! har ringt dit nu, men måste ringa igen om tidigast 2 dagar. tänkte först att jag kanske glömmer att ringa de sista samtalet där, men lär nog komma på de när en till telesäljare ringer igen, de ringer ju varje dag.
    Men de är gratis eller?

Nyfiken gul, de verkar som att de gick för mig iaf. skulle ringa tillbaka om tidigast 2dagar så har jag de

• Nyfiken gul

då har dom ändrat det nu...

när jag anslöt mig för 5 år sedan så var inte ip-telefon godkänt.. men tekniken hinner väl ifatt även såna här företag förstås...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • violet

Koppla ur telefonen då så slipper du höra ifall folk ringer efter 20.00.

• kanal3

Nyfiken gul skrev 2008-10-16 16:31:13 följande:

då har dom ändrat det nu... när jag anslöt mig för 5 år sedan så var inte ip-telefon godkänt.. men tekniken hinner väl ifatt även såna här företag förstås...
    Aha ok. Ja tack o lov så har de ändrat de nu, annars hade de väl slutat med att jag skällde ut varje lite stackare som ringer mig tillslut hihi.
  • kanal3
    violet skrev 2008-10-16 16:33:26 följande:
    Koppla ur telefonen då så slipper du höra ifall folk ringer efter 20.00.
    Hihi ja det hade vart något. Men man vet aldrig om något har hänt någon släkning osv då är de bra att man kan svara om de ringer. Men jag har börjat med att dra ut sladden när jag går och lägger mig och sätter i den när jag vaknar, då kan jag sova en hel natt utan några samtal.
  • Nixx

Helt gratis.

Tyvärr slipper man inte alla marknadsundersökningar =(

Företag som du är kund hos får dock ringa trots Nix spärr. Den gyllene meningen att säga är "jag vill inte bli kontaktad igen" så slipper man det också.

• violet

Får hoppas att jag inte kommer till dig då, jobbar med marknadsundersökningar och ska snart börja mitt pass
    Vi jobbar till 21.00.

Svar på tråden Hur ofta kan de ringa på en dag?