• pillanlax

Ge bort en stjärna

Hej !

Jag skulle vilja veta om det finns någon här som gett bort en stjärna i doppresent och hur det togs emot.
    Jag ska ge en stjärna men jag vet inte vad jag ska skriva på kortet.
    Vad har ni skrivit ??

• Svar på tråden Ge bort en stjärna
  • Tutilure

Jag har varken fått eller gett en stjärna, men jag skulle inte uppskatta en sån present tyvärr.
    Det är ju iof en viss symbolik i det, men det finns bättre presenter att ge och få.
    Tycker mest att det är ett ganska fult sätt för företagen att tjäna pengar på, de "säljer" ju något som inte är deras.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • La Lola

Alltså, hur kan någon äga en stjärna?

Bortkastade pengar anser jag om man är så dum att man betalat en av alla blufföretag som säljer stjärnor.
    Det man får är ett papper för de pengarna o inget annat.

Skulle mitt barn få en stjärna så skulle jag tänka "kunde ni inte ha gett honom/henne något riktigt istället".

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Jeda

Mina stora barn gav sin pappa en stjärna i farsdagpresent för några år sen, minns inte riktigt vad det stod på den men tror det var nåt i stil med "bara din"

Jättemysig present till den som har allt

• Tecken

Fråga: Menar du en artist eller en himlakropp? *förvirrad*

• Tutilure
    pillanlax skrev 2008-10-16 18:42:48 följande:
    ja tack för era sura åskter det var ju inte riktigt det jag var ute efter men alla får ju säga sitt
    Sura?
    Vem är det som är sur egentligen?
  • La Lola
    pillanlax skrev 2008-10-16 18:42:48 följande:
    ja tack för era sura åskter det var ju inte riktigt det jag var ute efter men alla får ju säga sitt
    Sura?
    Jag kanske missuppfattade orden "hur det togs emot."
    Jag svarade hur jag skulle ta emot en sån "present".
  • Tutilure

Dessutom så var en del av frågan hur stjärna togs emot och då svarade jag hur jag skulle ta en mot en sån present.

• La Lola
    Tecken skrev 2008-10-16 18:44:14 följande:
    Fråga: Menar du en artist eller en himlakropp? *förvirrad*
    Misstänker himlakropp eftersom det finns oseriösa företag som lurar godtrogna människor på detta sätt o får de att tro att man kan äga en stjärna.....
  • Tecken

La Lola skrev 2008-10-16 18:47:10 följande:

Misstänker himlakropp eftersom det finns oseriösa företag som lurar godtrogna människor på detta sätt o får de att tro att man kan äga en stjärna.....
    Jaha, för man kan ju hyra en kändis också, och ge bort
  • La Lola
    Tecken skrev 2008-10-16 18:47:46 följande:
    La Lola skrev 2008-10-16 18:47:10 följande:Jaha, för man kan ju hyra en kändis också, och ge bort
    Fast är det vanligt till ett barndop?
    Jag vet inte alltså...
  • logg81

När jag var liten kunde man köpa ett träd i regnskogen. Visst är det flådigt att "äga" en stjärna men frågan är juh vad pengarna går till...?
    Jag skulle nog hellre ha satsat på ett träd eller annat naturprojekt här på jorden.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Pernilla75

Jag har inte gett eller fått någon stjärna. Däremot så har jag gett bort ett personligt ställt horoskop i doppresent inkl. en inramning över hur stjärnhimlen stod när hon föddes. Det verkade som att det var uppskattat att få något annorlunda och inte de vanliga sparbössorna i tenn.

• pillanlax

nej men vad skulle ni skriva för text då om ni skulle ge bor en stjärna i himlen

• Tecken

"Ser du stjärnan i det blå... " och så koordinaterna.

• La Lola
    pillanlax skrev 2008-10-16 19:21:14 följande:
    nej men vad skulle ni skriva för text då om ni skulle ge bor en stjärna i himlen
    "Jag skulle så gärna
    ha gett dig en stjärna
    Men istället du får något riktigt
    för mig är det mera viktigt
    Så här du nu får lite slantar
    som räcker till ett par nya vantar"

Helt enkelt; jag skulle aldrig ge bort en stjärna.
Svar på tråden Ge bort en stjärna