• MrsCD

Varfor ar lagenheterna sa billiga i Gamlestaden i GBG?

Haller pa att titta lite pa lagenheter i GBG. Pa Hemnet verkar det som om lagenheterna i Gamlestaden ar relativt billiga, trots att de ser fina ut.
    Ar det daliga kommunikationer?
    Sunkigt?
    Kriminellt?
    Nara motorvagar (ser lite ut sa pa kartan).

• Svar på tråden Varfor ar lagenheterna sa billiga i Gamlestaden i GBG?
  • Hervor 1

Har ingen egen erfarenhet av att bo där men det är helt klart en stadsdel med väldigt dåligt rykte!

• MrsCD
    Hervor 1 skrev 2008-10-16 18:31:48 följande:
    Har ingen egen erfarenhet av att bo där men det är helt klart en stadsdel med väldigt dåligt rykte!
    Jaha, det ar alltsa darfor. Vad synd, det finns en del fina lagenheter.
  • ängeln 25

Känner många som bor där och dem trivs super bra....

• Yummie

Beror nog lite på var i Gamlestan man bor.
    Områderna precis i början av Gamlestan mitt emot SKF och där runt omkring har jag inte hört nåt dåligt om.

• Atjo

Bor själv i Kviberg/Kortedala, alltså precis ovanför Gamlestan. Gamlestans (oförtjänt) dåliga rykte härstämmar från säkert 20 år tillbaka då stadsdelen tjänade som hem för många zigenare och andra invandrare över huvud taget. Det är en lugn och fin stadsdel där det bor mycket studenter och pensionärer och här finns många bra restauranger och en del mysiga kaféer. Jag trivs ypperligt i det här området och speciellt fullkomligt älskar jag att det är så nära till Kvibergs marknad!!

• MrsCD
    Atjo skrev 2008-10-16 23:31:03 följande:
    Bor själv i Kviberg/Kortedala, alltså precis ovanför Gamlestan. Gamlestans (oförtjänt) dåliga rykte härstämmar från säkert 20 år tillbaka då stadsdelen tjänade som hem för många zigenare och andra invandrare över huvud taget. Det är en lugn och fin stadsdel där det bor mycket studenter och pensionärer och här finns många bra restauranger och en del mysiga kaféer. Jag trivs ypperligt i det här området och speciellt fullkomligt älskar jag att det är så nära till Kvibergs marknad!!
    Det later ju lite battre. Tror att omradet jag tittade pa lagenheter lag runt Gamlestadstorget (?). Jag har definitivt ingenting emot att bo i ett omrade med invandrare, tycker det nastan ar roligare an att bo i ett helsvenskt omrade. Later trevligt med marknad!!
  • emotion

Jag bor mitt i centrala Gamlestaden och bott i området i 8 år nu. Trivs hur bra som helst. Visst kan det hända saker här ibland men det gör det väl överallt. Är iaf betydligt lugnare nu jämfört med när jag flyttade hit för 8 år sedan. Men jag känner mig inte otrygg. Tror jag ingen som bor här gör. Däremot kanske andra som bor på andra ställen i stan som hört ryktas om Gamlestaden inte gillar stadsdelen.

Sen planeras och satsas det mycket på gamlestaen. Just nu med planer för flera nya bostadär, köpcentrum och annat. Och Kvibergsmarknad är inte fy skam att ha nära sig. Sen tar det bara 10 min med spårvagn in till stan.

• MrsCD
    emotion skrev 2008-10-17 12:42:22 följande:
    Jag bor mitt i centrala Gamlestaden och bott i området i 8 år nu. Trivs hur bra som helst. Visst kan det hända saker här ibland men det gör det väl överallt. Är iaf betydligt lugnare nu jämfört med när jag flyttade hit för 8 år sedan. Men jag känner mig inte otrygg. Tror jag ingen som bor här gör. Däremot kanske andra som bor på andra ställen i stan som hört ryktas om Gamlestaden inte gillar stadsdelen.Sen planeras och satsas det mycket på gamlestaen. Just nu med planer för flera nya bostadär, köpcentrum och annat. Och Kvibergsmarknad är inte fy skam att ha nära sig. Sen tar det bara 10 min med spårvagn in till stan.
    Later jattetrevligt, tack for att du upplyste mig. Det kanske tom ar en bra investering att kopa en lagenhet i ett omrade som kommer att utvecklas? Vi far nog ta en titt pa stadsdelen nar vi skall "valja omrade" i november.
Svar på tråden Varfor ar lagenheterna sa billiga i Gamlestaden i GBG?