• danitra

När någon ska sluta på ett jobb, bjuder man själv eller blir man bjuden på tårta?

Fick nyss panik. Jag ska jobba min sista dag i morgon och några härliga killar tyckte att det skulle ätas tårta då. 

Jag tog för givet att dom skulle bjuda på detta men eftersom jag aldrig blivit avtackad innan så kom jag på att det kanske är jag som ska fixa tårtan. Men så kan det väl inte vara? Eller?
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • Svar på tråden När någon ska sluta på ett jobb, bjuder man själv eller blir man bjuden på tårta?
  • Tecken

Man bjuder själv. Så har det varit där jag jobbat/slutat iaf.

• crimson

jo, när man slutar bjuder man väl själv på tårta. Om det inte är så att man jobbat jäääätelänge på samma ställe, då kanske man borde bli avtackad.
    jag gjorde iaf tårta själv när jag skulle på mammaledighet.

• isisisis

Ja,så brukar det vara.
    Konstigt nog!

Likadant vid födelsedagar ju.

Vi borde ta och ändra på den "skrivna" regeln...

Det är ju urdumt ju!!

• Petra72

Oj, nä så har inte vi. Hon som började sist hos oss slutade förra veckan och självklart bjöd jobbet på tårta + att vi köpte vin och choklad som "Hejdåpresent"

// Petra

• danitra
    Petra72 skrev 2008-10-16 18:43:54 följande:
    Oj, nä så har inte vi. Hon som började sist hos oss slutade förra veckan och självklart bjöd jobbet på tårta + att vi köpte vin och choklad som "Hejdåpresent"// Petra
    Det var så jag uppfattade det när dom sa:
    "Men ska vi ta tårta på fredag då killar?"
  • saltflingan

Jag skulle ha tagit med mig tårta.

• danitra
    saltflingan skrev 2008-10-16 18:45:38 följande:
    Jag skulle ha tagit med mig tårta.
    Men jag tänker inte köpa en hel tårta och baxa med mig på cykeln. Och dessutom blir det ju pinsamt om dom har köpt en.
  • norgesessan

Enligt mig bjuds man på sin födelsedag, och man tar själv med på sista dagen.
    Jg har åkt buss när jag har köpt tårta...(köpte dock en krans istället)

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • saltflingan
    danitra skrev 2008-10-16 18:46:12 följande:
    Men jag tänker inte köpa en hel tårta och baxa med mig på cykeln. Och dessutom blir det ju pinsamt om dom har köpt en.
    Kan du ta bussen? Blir det inte konstigare om ingen har med sig tårta? Om det finns 2 tårtor, desto bättre.
  • Meme

Kanske du kan komma utan och om du inte sett någon innan lunchen, kan du kanske springa och köpa en

• danitra
    norgesessan skrev 2008-10-16 18:48:17 följande:
    Enligt mig bjuds man på sin födelsedag, och man tar själv med på sista dagen.Jg har åkt buss när jag har köpt tårta...(köpte dock en krans istället)
    Går inga bussar tidigt nog, annars hade det kanske funkat.
    Funderar på att baka cookies och ta med. Antingen är det en bonus om dom köpte tårtan, eller så skyller jag på att jag inte hann fixa tårta och bakade kakor istället.
  • danitra
    saltflingan skrev 2008-10-16 18:48:50 följande:
    Kan du ta bussen? Blir det inte konstigare om ingen har med sig tårta? Om det finns 2 tårtor, desto bättre.
    Nja, vi kommer bara vara 5 pers så två tårtor är nog lite väl.
    Bussen går som sagt för sent.
  • danitra

Vad tror ni om den lösningen:

Funderar på att baka cookies och ta med. Antingen är det en bonus om dom köpte tårtan, eller så skyller jag på att jag inte hann fixa tårta och bakade kakor istället.
    Tack för alla svar förresten!
  • brokig

På de ställen jag varit tidigare (statligt) bjuds man på lunch ute när man slutar men bjuder själv på tårta/fika.

Där jag jobbar nu (privat) har de som nyligen slutat bjudits på fika.

• Tecken

Kakor är ett bra tårtsubstitut. Hör gärna av dig i tråden, om hur det gick med tårtans vara eller inte vara

• norgesessan

cookies är gott!!! eller kladdkaka!!Har en fiffig kakform med tillhörande lock...(lite sent att föreslå det nu, men till någon annan gång kanske..) Den ahdde suttit bra på en cykel..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
Svar på tråden När någon ska sluta på ett jobb, bjuder man själv eller blir man bjuden på tårta?