När någon ska sluta på ett jobb, bjuder man själv eller blir man bjuden på tårta?
Fick nyss panik. Jag ska jobba min sista dag i morgon och några härliga killar tyckte att det skulle ätas tårta då.
Fick nyss panik. Jag ska jobba min sista dag i morgon och några härliga killar tyckte att det skulle ätas tårta då.
Man bjuder själv. Så har det varit där jag jobbat/slutat iaf.
jo, när man slutar bjuder man väl själv på tårta. Om det inte är så att man jobbat jäääätelänge på samma ställe, då kanske man borde bli avtackad.
jag gjorde iaf tårta själv när jag skulle på mammaledighet.
Ja,så brukar det vara.
Konstigt nog!
Likadant vid födelsedagar ju.
Vi borde ta och ändra på den "skrivna" regeln...
Det är ju urdumt ju!!
Oj, nä så har inte vi. Hon som började sist hos oss slutade förra veckan och självklart bjöd jobbet på tårta + att vi köpte vin och choklad som "Hejdåpresent"
// Petra
Jag skulle ha tagit med mig tårta.
Enligt mig bjuds man på sin födelsedag, och man tar själv med på sista dagen.
Jg har åkt buss när jag har köpt tårta...(köpte dock en krans istället)
Kanske du kan komma utan och om du inte sett någon innan lunchen, kan du kanske springa och köpa en
Ja, jättebra med dubbelt
Vad tror ni om den lösningen:
På de ställen jag varit tidigare (statligt) bjuds man på lunch ute när man slutar men bjuder själv på tårta/fika.
Där jag jobbar nu (privat) har de som nyligen slutat bjudits på fika.
Kakor är ett bra tårtsubstitut. Hör gärna av dig i tråden, om hur det gick med tårtans vara eller inte vara
cookies är gott!!! eller kladdkaka!!Har en fiffig kakform med tillhörande lock...(lite sent att föreslå det nu, men till någon annan gång kanske..) Den ahdde suttit bra på en cykel..