Cocillana - illamående?
kan det vara Cocillana som orsakar mitt illamående?
och, gud vad trött man blir av den.
kunde inte läkaren ha skrivit ut en lite mildare hostmedicin, typ sån som man hade när man var litem som smaka lakrits
kan det vara Cocillana som orsakar mitt illamående?
och, gud vad trött man blir av den.
kunde inte läkaren ha skrivit ut en lite mildare hostmedicin, typ sån som man hade när man var litem som smaka lakrits
Du kanske är känslig mot morfin och blir påverkad av det. Finns ju en anledning till varför den var triangelmärkt tidigare.
Doserar du rätt? Första gången jag fick Cocillana doserade jag som med vanlig hostmedicin, dvs lite extra så det skulle hjälpa. Och hoppsan vad snurrig jag blev Så kolla på etiketten hur mycket du ska ta och kolla så du inte ta mer.
jag blir jätte kass av cocilliana, det e nog morfinet som gör att du mår illa, ring du doktorn, han vill säkert ge dig något mildare och mindre beroende framkallande ;)
är det morfin i all hostmedicin nej?
Jag fick frossa och skakningar av Cocilliana och blev dålig i magen. Så aldrig mer säger jag :)
ja, det är klart man kan få massor av symptom av morfin. illamående är det vanligaste..
man brukar därför rekommendera cocillane vid sänggående för att få en lugn natt och undvika ytterligare slitager i halsen...
ta receptfria medel på dan och cocillane på natten
Jag blir åxå illamående av cocilliana, om jag tar lite för mycket! hade tokhosta en gång, och när jag skulle försöka sova höll jag på hosta upp tarmarna.. jag blev så arg så jag stampade ut i köket och tog en redig klunk direkt ur flaskan,... jodå.. hostan gav med sej och jag somnade.. men vaknade på morgonen och var spyfärdig!! helt enkelt "bakis".. höll i sej flera timmar, såå pinsamt, jag fick ringa till jobbet och säga att jag skulle komma lite senare... Den tabben gör jag inte om men håller jag mej till doseringen, så går det bra!
okej tack för alla svar!
nån som vet vad som kan lindra illamåendet?