• Alvi

Är det taskigt att ge sitt lilla barn citron?

Jag tycker det är taskigt faktiskt... Där tror det där stackars barnet att det ska få nåt gott, och så smakar det surt som faaan....

Och med "små barn" menar jag typ mellan 9-14 månader eller så...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det taskigt att ge sitt lilla barn citron?
  • DHF

Äsch det är inte så farligt tycker jag. Man behöver ju inte stoppa in det i munnen på de, men jag la en skiva på bordet och det dröjde inte länge innan han stoppade glatt in den i munnen. Det blev en skojig film ;) men han tyckte om den efter en liten stund och åt upp allt.

• xenaa

Jag är taskig om jag äter det framför honom. han älskar citron!

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Skarpa

Annat: jag tycker inte det är värre än att låta dem prova på andra smaker. Dottern fick en bit citron, åt och grimaserade, och ville ha mer. Visst såg hon rolig ut, men hon tyckte ju om det. Däremot är det lite taskigt att lura i dem sådant om man vet att de inte tycker om det, bara för att man vill se deras miner.

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Luddvar

Men det kan ju vara så att vissa barn lär sig älska citron? Inte är det väl taskigt att låta dem smaka.

• MILF

Äsch, min grabb tyckte i den åldern att jag var taskig vad jag än gav honom, förutom välling. Han tyckte att allt var äckligt.

• Chomsky

Det beror på om ungen får en 6:a tequila och lite salt till...

• alvaereva

jag gav min dotter citron för att få se roliga miner, taskigt jag veeet
    men tji fick jag, hon älskade det och inte en enda min gjorde hon!

• Mumma 80

Vår son ville smaka citron då vi höll på att skära upp en nyligen. Sonen var då ca 22 månader gammal. Kan tala om att den herren rörde inte en min när han åt citronen utan tyckte det var gott och ville ha mer...

Förstår inte riktigt varför det skulle vara taskigt. I så fall är det taskigt att erbjuda ex päron i bitar till min son. Tänk då kanske han tror att han ska få äpple och så är det päron i stället... (Ser ju rätt lika ut om man skär dem i bitar). Min son älskar äpple men tycker päron är blää

• Lindah77

vår dotter älskar citron....hon suger i sig en hel utan problem å utan grimas.

Svar på tråden Är det taskigt att ge sitt lilla barn citron?