• the M Bitch

Overall från Ellos, är den bra?

Jag funderar på att köpa vinteroverall från Ellos till lilltösen (har 50% på valfri vara).

Är det någon som vet om den är vettig? Dvs att den håller värmen och inte blir blöt.

• Svar på tråden Overall från Ellos, är den bra?
  • Låtten

Dom testade en ellos overall på plus, riktigt dåligt resultat.Har dock ingen egen erfarenhet av deras overaller, men gillar inte kvalitén på det jag köpt....

• MyFine

Då sonen var mindre (typ 2, han är 4 nu) så hade vi en från Ellos. Tyckte inte alls att det var nått fel på den. Nu bor vi ju i norra delen av landet där det inte är så mycket slask, för om det är nått jag kan tänka mig är sämre med den så är det nog just motståndet mot väta.

• Lanloun

Jag vet inget om Ellos overall, men jag har tips om en annan billig overall som tydligen ska va jättebra. "B&G" från Europris, kostar 399:- o den va bäst i test när det gäller vattentäthet.

• Twilight

Ellosoverallen fick underkänt nyss i Vi föräldrars test. Klarade ingen väta alls

♥Familjen♥
  • the M Bitch

Hmm, var rädd för det. Den ser lite "billig" ut på bilderna.
    Vi bor i mellersta delen av landet och tyvärr måste overallen stå emot en del slask, även om hon har ett "gummi-set" för riktigt slaskiga dagar.

Det får nog bli en Lindex/Bamse. Har 30% på den.

Är Ellos jackor för lite större tjejer också dåliga? Vill så gärna utnyttja rabatten...

Låtten skrev 2008-10-16 22:25:59 följande:
    Dom testade en ellos overall på plus, riktigt dåligt resultat.Har dock ingen egen erfarenhet av deras overaller, men gillar inte kvalitén på det jag köpt....
  • Låtten
    Svar på #5
    Men köp något som alltid behövs men inte är riktigt så noga med kavlitén, pyjamas o likn
  • Twilight
    the M Bitch skrev 2008-10-16 22:38:18 följande:
    Hmm, var rädd för det. Den ser lite "billig" ut på bilderna.Vi bor i mellersta delen av landet och tyvärr måste overallen stå emot en del slask, även om hon har ett "gummi-set" för riktigt slaskiga dagar.Det får nog bli en Lindex/Bamse. Har 30% på den.Är Ellos jackor för lite större tjejer också dåliga? Vill så gärna utnyttja rabatten...
    Bamsejackor/byxor är KANONBRA!

Vill du utnyttja Ellosrabatten så finnd det Kavatstövlar som är jättebra
    ♥Familjen♥
  • the M Bitch

Tack för tipsen!
    Ska kolla stövlarna. Tösen har "tyvärr" mängder av kläder efter storasyster, men inte overalller o vinterstövlar, då de är födda vår resp sensommar (strl stämmer inte).

Såg nu att det finns två olika overaller på Ellos. Det var den andra, som jag inte var intresserad av, som varit med i Plus.

Valet å kvalet...

• Twilight

Den i bävernlon som jag menade iaf, vet inte vilken som var med i Plus

♥Familjen♥
  • Maggis Nervis
    the M Bitch skrev 2008-10-16 22:38:18 följande:
    Hmm, var rädd för det. Den ser lite "billig" ut på bilderna.Vi bor i mellersta delen av landet och tyvärr måste overallen stå emot en del slask, även om hon har ett "gummi-set" för riktigt slaskiga dagar.Det får nog bli en Lindex/Bamse. Har 30% på den.Är Ellos jackor för lite större tjejer också dåliga? Vill så gärna utnyttja rabatten...
    Ett litet tips är ellos regnoverall! Den är superbra, bägge mina ungar har haft den. Sonen har en nu och den kan han ha med fleecställ under om det slaskar rätt så långt in på vintern!
    Fuck Google, ask me
  • Hjukenia

Har haft ellos overaller (bävernylon) till sonen de senaste två åren, han är 3 år nu. Jag har inget direkt att anmärka trots att de verkar få dåligt i test. Tycker att de håller emot väta bra, om man nu inte badar i vatten med den, men då finns ju det förnämliga plagget "galonisar". Möjligen är de lite "klumpigare" än en reima eller liknande, men med den prisskillnaden får det vara värt det.

• Hjukenia

Glömde kommentera, tycker att de håller värmen bara fint. Funkar för norra sverige (ner till -30) iallafall

• Twilight

Ang klumpigheten så måste jag säga att Ellosoverallen är VÄLDIGT klumpig (hade skickat efter en sån innan jag såg testet) dottern kunde knappt röra sig. Skickade tillbaka den och köpte en FIX (Lindex) och jäklar vilken skillnad, den var jättesmidig

♥Familjen♥
Svar på tråden Overall från Ellos, är den bra?