• En glad tjej

OrbiTrek/Crosstrainer, århundradets träningsredskap eller vad?!?

Jag måste bara få skriva av mig lite, har tränat med en OrbiTrek i snart två månader och jag måste bara få säga vilken underbar maskin. Man är totalt slut och genomsvettig efter ett pass och kroppen formas, sakta men säkert och många av mina celluliter är borta, helt otroligt. Min mage har blivit mycket plattare till min förtjusning.

Finns det bättre maskiner än en Orbi/Crosstrainer för hemmabruk? Fler som har positivt att säga om den?

• Svar på tråden OrbiTrek/Crosstrainer, århundradets träningsredskap eller vad?!?
  • En glad tjej

Finns här verkligen ingen som tycker Crosstraining är bra? Har jag svårt att tro!!

• maria81

Jag har funderat över en sån, men vet inte vad jag ska leta för att få en billig av bra kvalitet...

• Euforia

Jo, den är fantastisk!
    Jag tränar en timme om dagen på min crosstrainer, och då är jag andfådd, utmattad i nästan varenda kroppsdel och helt genomsvettig. Det är riktigt bra träning och samtidigt så himla skonsamt och tystlåtet! Superbra!

Hur lång tid tog det innan du började märka skillnad i kroppen, TS?

• mayflower

ge gärna tips på bra modell och märke, och inte allt för dyr

• LanaLee

Jag vill också ha tips på en!

Har hört att de som säljs på tv-shop, orbitrekk heter de va?
    är dels ganska 'stora' i sina rörelser, så om man är kort
    -som jag är- så kan man få ont i ländryggen tex.
    Samt att de lever om mer än andra märken.

Inget jag vet säkert dock, eftersom det bara är vad jag hört och summerat efter att ha googlat o sökt på olika forum.

Jag har väldigt dåligt med pengar nu när jag är sjukskriven och har helt enkelt inte råd att köpa en för nå mycket mer än 1500-absolut högst kring 2000:-.

Har ni tips på modell?

Såg att rusta hade en, som såg ganska tråkig ut, bara vit och väldigt basic, men det skiter jag i om den ger mig den träning jag är ute efter. Tror ni den är ett dåligt köp?
    Kostar kring 1600:-

Kändes stabil i affären iaf, men så har jag inte mkt att jämföra med heller, iofs..

Hjälp önskas!

• Mammis70
    Orbitrekk Elit! Jag har en sådant, Köpte den på tvinst.
  • danosani

Såg nån crosstrainer på Ellos? har för mig att det var under 1000-lappen..

• Mammis70
    danosani skrev 2008-10-26 11:20:25 följande:
    Såg nån crosstrainer på Ellos? har för mig att det var under 1000-lappen..
    Det var väl bra.
  • Mammis70
    Kladdkaka a la Anna Skipper

3 dl dinkelsikt
    4 dl råsocker
    1 dl honung
    2 msk vaniljsocker
    200g smält ekologiskt smör
    200g fin mörk choklad, hackad
    3 stora eller 4 små ägg
    1 dl pinjenötter

Värm ugnen till 200°C.
    Blanda samman dinkelmjöl, socker, vaniljsocker. Blanda ned honung och smör. Rör därefter i äggen och chokladen så allt bildar en slät smet.
    Häll smeten I en smord pajform. Strö over pinjenötterna
    Grädda mitt i ugnen ca 25-30 minuter. Låt svalna.
    Servera med ingefärsyoghurt (blanda naturell yoghurt med färsk riven ingefära efter smak). Dekorera med en kvist mynta.
  • Blommiga tjejen

Jag tränar också med crosstrainer

Svar på tråden OrbiTrek/Crosstrainer, århundradets träningsredskap eller vad?!?