• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö Del 3!
  • Glenda Glad

Ojdå, hade helt missat att den gamla tråden gick ut.

Tack Tracy för den nya. Ordning och reda med dig!

* Är i v 32*
  • MissDecember

Ha ha  - tack Glenda!

En liten fråga:

Har varit hos BM på morgonen och lämnat urinprov för odling. Får svar nästa vecka.
    Mitt bekymmer är att vi gjorde en sån där snabbsticka och det visar på en infektion.... Fundersam
    BM frågade om jag haft sammandragningar och det har jag ju. Hon sa at jag skulle åka in till förlossningen i helgen om det blev värre.... Låter så läskigt tycker jag... har ju inte oroat mig för sammandragningarna innan eftersom de alltid lugnar sig igen och inte är regelbundna.
    Vad tror ni det kan vara?
    Urinvägsinfektion eller nåt värre, typ GBS?

Gravid i v 20!
  • Lilla Hönan

Tack för inbjudan!!! Jag satt faktiskt och undrade äver när den gamla skulle stängas *hihi*. Det är bra att någon håller reda på os alla!!! Snart bär det av till jobbet, slutar redan 1815 idag så det är skönt. Tidigaste tiden jag slutar alltid skönt när det är en fredag.

Ha en bra dag!!!!

• LillaAnna72

Tracy: Tack för infon om den nya tråden - hade missat totalt att den gått ut!

• Glenda Glad

Tracy: Det verkar som om de är på hugget vad gäller urinvägsinfektioner och GBS så vid minsta misstanke om det så tar de nog prover. Jag hade ju heller oroat mig för sammandragningarna om de inte gör ont, men din BM är väl väldigt mån om att du ska åka in ifall de blir värre just för att ni har svaret på proverna ännu?

Jag ska också ta lite prover i nästa vecka. Det kliar under mina fötter och tydligen kan det om man har otur vara någon slags påverkan på levern. Det är verkligen inte mycket det kliar, men de ville vara på säkra sidan.

Sen kanske jag ska på någon slags anemi-utredning eftersom mitt blodvärde inte går upp trots alla järntabletter.
    Förresten, glömde säga tack för tipset till den som skrev om att inte dricka te eller kaffe. Jag dricker bara en liten kopp kaffe på morgonen, men den tar jag bort för det inte ska kunna krocka med järntabletten kl 8.30. Jag dricker bara rött te i övrigt och jag har för mig att grönt och rött te inte ska krocka med järnupptaget. Någon som vet?

* Är i v 32*
  • MissDecember

Glenda! Bra att de utreder dig!
    Det var jag som skrev om kaffe och te, eftersom min BM sa det. Men jag vet inte hur det är med grönt och rött te - innehåller inte de något koffein/tein?

Gravid i v 20!
  • kråkan krax

Tracy: Tack för ny tråd!

• Miabjörn

Tracy:
    Tack för inbjudan!

Jag har ofta avvikelser på mina urinstickor , men det är sällan det visar ngt på odlingen. Förklaringen är att som gravid arbetar njurarna hårdare då ni är två och mer "skräp" samlas. Men oftast är föroreningarna inte kvar nästa gång man kissar. Ju senare tid på dagen de tar testet , ju mer risk är det för falska föroreningar. Det är därför som de föredrar morgonurin.
    Är det ngn som förstår min ngt klyddiga förklaring?

Jag har GBS , och har faktiskt bara fått utslag på detta 1 gång under graviditeten , så har du GBS få inte panik.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö Del 3!