• Thegran

wii spel typ gamla super mario

Jag är ute efter något wii spel där man ska ta sig igenom olika banor/världar, ungefär som gammla hederliga super mario 1,2 och 3 som fanns till nintendo 8 bitars :) (fast givetvis i bättre version...)

vad ska man sattsa på, vad finns det?
    är mario galaxy nåt sånt?

• Svar på tråden wii spel typ gamla super mario
  • Riley

Vi gillar Super Paper Mario som ar liknande fast man kan ga over till 3d varld. Lite forvirrande men valdigt beroendeframkallande nu nar kvallarna blir morkare och kallare...

• Liten Mjau

Det är ju skillnad på att spela de nya mario spelen. Jag föredrar oxå de gamla spelen, dvs plattform-spel. Men de nya är i 3D och det tycker jag är svårare. JAg vet dock inte om det finns nått plattform-såel till Wii.

• pucken

super paper mario är jättekul, kan sitta hur länge som helst med det!

• Thegran

är det alltså plattform spel det heter ?

:)

• Pandoras box78

Till Wii så finna de gamla godingarna att köpa för en billig peng. Det man behöver göra är att köpa points, koppla upp sitt Wii mot internet och gå in på Shop ;) Finns MASSOR av de gamla 8-bitars spelen med något förbättrad bild.
    Har Wii själv å det är super enkelt att köpa. Points köper man i närmaste spel-butik (typ EB-Games)

Lycka till!

• Thegran
    Svar på #5
    Pandoras box78 skrev 2008-10-17 10:27:19 följande:
    Till Wii så finna de gamla godingarna att köpa för en billig peng. Det man behöver göra är att köpa points, koppla upp sitt Wii mot internet och gå in på Shop ;) Finns MASSOR av de gamla 8-bitars spelen med något förbättrad bild.Har Wii själv å det är super enkelt att köpa. Points köper man i närmaste spel-butik (typ EB-Games)Lycka till!
    tack för tipset!

fast jag fattar nada, haha. ska lägga över det på sambon tror jag :)
  • MaijaO

Galaxy är jätte bra tycker jag. Annars har mina favoriter varit Super mario 3, 1 och 64:a i den ordningen. Men jag som inte varit någon stor fan av zeldas tidigare versioner har blivit helt såld på de senare utgåvorna, alltså twilight prinsess, ocarina of time och windwaker.

• Thegran
    Svar på #7
    MaijaO skrev 2008-10-17 10:28:41 följande:
    Galaxy är jätte bra tycker jag. Annars har mina favoriter varit Super mario 3, 1 och 64:a i den ordningen. Men jag som inte varit någon stor fan av zeldas tidigare versioner har blivit helt såld på de senare utgåvorna, alltså twilight prinsess, ocarina of time och windwaker.
    är det också typ banor/världar man ska klara?

än så länge har vi bara mariokart hemma (och det där sportspelet som ingick), köpte wii igår så inte hunnit köpa nå mer :)
  • MaijaO

Nja, du är i en och samma värld hela tiden och ska utföra uppdrag, det ena uppdraget leder till det andra o.s.v.

Svar på tråden wii spel typ gamla super mario