• Sweetest Sin

OLIDLIGT på jobbet, vad gör man???

Hur har ni det på jobbet, ni som börjar närma er slutet på graviditeten? Är i v.33, 32+2 i dag och det är SÅ VARMT här inne. För att få klaga av sig lite så blir jag yr, mår ordentligt illa, svullnar rejält i händer och fötter. Vi har väldigt varmt och ingen fungerande AC. Den kommer inte att komma igång förrän efter sommaren, då är det ju så dags. Vad gör man??????

• Svar på tråden OLIDLIGT på jobbet, vad gör man???
  • Lottis77

Dricker vatten, surfar på nätet och äter tonvis med frukt, grönsaker och glass... Sparka av dig skorna och gå barfota. Öppna fönster så du får korsdrag om möjligt. Det är mina tips i alla fall - är i v 34 och har inte heller AC på jobbet. Varmt o gott!

• Lejån

Samma här! värre än en bastu! FInns inte så mkt att göra, jag skuttar runt barfota, har öppnat fönstret och försöker dricka mkt vatten. Ska även få överta en bordsfläkt så att det blir liiite fläkt.

• Joss79

Är i v32+4 idag och vi har iofs inte alls varmt utan här är väldigt behagligt, men motiavationen är som bortblåst. Vill verkligen inte va här. Två veckor kvar till semestern och sen mamma ledig. Ska bli så skönt!!!

• LillaMilou

Joss, vi är lika långt gångna. Jag går också på sem. om 2 v. och här på jobbet finns ingen AC. Alla fönster är öppna, men vad hjälper det när det är tropisk värme ute

Jag försöker röra mig minimalt och ta det lugnt och hoppas att dagarna går fort nu.

• adrenalin

Jag haro ckså varmt på jobbet, men att sparka av mig skorna och gå barfota osv känns inte aktuellt eftersom jag är på ett äldreboende.

Känns ju inte SÅ mysigt att stå och klämma på nån stödstrumpor i 27 graders HETTA!!

När det är kallt ute är det _25_ grader på det där stekhuset man kallar äldreboende!!

Blir helt trött. Totalt trött trött!

• skrivglad

Om inget av de tips du fått hjälper, så be om en läkartid på MVC, så kan du bli sjukskriven.

• Fibbla

Jag lyckades med konsstycket att somna på soffan i lunchrummet idag - OCH vaknade av mina egna snarkningar.... ;-D Tids nor sparkar dom väl hem mig... är i v31.

• adrenalin

Gud vad skönt att höra att jag inte är den enda som är lite trött och allmänt oduglig just nu !!

• Fibbla

Adrenalin: Näe, jag toppar nog den ligan rätt bra faktiskt.

• BlueBlue

Här är en till som lider av värme. Har aldrig haft särskilt ont av det förut men nu är det olidligt. Ändå är det ju inte särskilt varmt......Jag är i v 32+3 idag. Det blir värre och värre....hua

• Fibbla

Idag satt jag och löste korsord på nätet halva dagen ist för att göra ngt vettigt. Intalade mig själv att det nog var nyttigt för bebisen på ngn plan iaf

Svar på tråden OLIDLIGT på jobbet, vad gör man???