• Nilo

Salva att använda när bebisen får tänder?

Hej alla,

Min lilla dotter på sex månader håller på att få en ny tand. Hennes tandkött är ordentligt svullet o hon har det ganska svårt just nu. Pratade nyligen med en kollega som nände något om en salva man kan stryka på deras tandkött.

Tänkte kolla om någon har hört talas och detta och vilka erfarenheter ni har.

Ha det bra, Nilo

• Svar på tråden Salva att använda när bebisen får tänder?
  • God Is A Girl

Dentanox från norge är jättebra.
    Men det finns inget sånt medel alls att köpa i sverige. Dock kan man beställa teething gel från nätet vet jag

• Nilo

teething gel...hur funkar det? är det typ "svalkande" eller som medicin?

• xenaa

Finns tyvärr inget i Sverige.

Däremot köpte jag 2 tuber i spanien.
    Finns i andra länder, finns säklert att beställa via nätet

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • God Is A Girl

det är bedövningsmedel i.
    Alltså som medicin

• Sötnos82

Var på information från Folktandvården och de tipsade om xylocain-salva som kan köpas på apoteket!

• miss1982

skaffa en bitring med gele i o lägg i frysen så kan hon suga o bita på den hjälpte min dotter

• Nilo
    Sötnos82 skrev 2008-10-17 13:03:31 följande:
    Var på information från Folktandvården och de tipsade om xylocain-salva som kan köpas på apoteket!
    okej, d var nog det min kollega pratade om, för det skulle finnas på apoteket. Men det låter också lite som medicin, ellerhur? Har du använt den?

Annars har jag bitringar o sånt. Tänkte bara kolla om det fanns nåt annat, som inte är medicin, att använda.
  • Sötnos82

Har inte använt den än, min dotter är bara 7 veckor :)

• Lilla My07

jag masserade mys tandkött med flytande alvedon. fungerade jättebra

• miss1982

Ett tanke bara ... när min dotter fick de 2 första tänderna som va dom väldigt sköra så när hon bet i något hårt så gjorde det ont o börja blöda så jag undvek några dagar att ge henne hårda leksaker.

Svar på tråden Salva att använda när bebisen får tänder?