22 juli, kräfta eller lejon? det står olika på olika ställen
sonen är född 22 juli och vi fick veta att han va lejon men nu när jag kollar runt på olika horoskop så står det på vissa att lejon börjar 22 juli och vissa 23 juli.
sonen är född 22 juli och vi fick veta att han va lejon men nu när jag kollar runt på olika horoskop så står det på vissa att lejon börjar 22 juli och vissa 23 juli.
min storebror är kräfta och han är född 22/7, syrran är lejon och hon är född 24/7.
Min mamma var född den 22 juli. Hon fatta aldrig under sitt 50 årigaliv vilket stjärntacken hon var:)
jag har tittat på fem internetsidor nu och på dem står det att kräftan är till den 22/7.
Jag är född 22 juli och kallar mig kräfta. Men jag brukar ibland tillägga att jag är halvvägs mellan kräfta och lejon, alltså en blandning av eld och vatten. Inte undra på att det fräser ibland!
det här e skumt alltså
Det finns en dag i varje månad som är mellan två tecken. Blir lite särskilda egenskaper då och man är varken eller till 100%.
"Det finns människor som hela sitt liv gått omkring och trott att de är födda i "fel" stjärntecken. Alla som är födda runt det datum när solen byter tecken borde kolla extra noga vad som gäller, och för att göra det måste man helt enkelt få det uträknat. Det är speciellt viktigt eftersom datum och klockslag när ett tecken övergår till ett annat faktiskt kan variera lite grann. Ett år kanske solen går in i Fiskarna den 19:e på kvällen, nästa år den 20:e på morgonen."
Taget från en sida om horoskop.