• Rastafairy

Hur överlever man en vardag med ett kolikbarn? era bästa tips?

Ni som haft små skrikande kottar hur har ni klarat dagarna?

Tycker de är mest bära bära hela dagarna och man blir psykiskt slut av att höra henne gnälla och gråta och skrika jämt. Man förösker lindra men det går inte.

Nu är min tjoffs 3 månader snart och då brukar det väl lätta?

Man blir så stressad över att knappt kunna lägga henne i från sig dagtid för hennes knip gör henne så gnällig jämt. Hinna med småsaker blir liksom en kamp. Typ telsamtal mm..

När gick erat barns kolik över?

Här kör vi med mjölkfri ersättning eftersom hon är känslig. Jag äter mjölkfritt o ammar. ger Sempers magdroppar också.
    Men endå är de mycket skrik och gråt och pruttande.

• Svar på tråden Hur överlever man en vardag med ett kolikbarn? era bästa tips?
  • Sing Star

Jag  har inte själv haft något kolikbarn men läste i Vi föräldrar att ackupunktur skulle vara effektivt mot kolik. Har du kollat upp det? Vet inte om det bara finns i storstäderna.

ღ ♥ ღ JOHANNA & ADRIAN ღ ♥ ღ
  • Sing Star
    Rastafairy skrev 2008-10-17 14:31:37 följande:
    akupunktur är väl dyrt och så är väl väntetidenrna så långa?
    Jag vet inte men kanske kan vara värt att kolla upp?
  • Rastafairy

hör jag med BVC då eller? Nu är hon ju 3 månader i lsutet av denna månad så kankse blir hon bättre endå?

• Kliff

1. Skaffa en bärsele. Antingen tystnar hon/han bara av att få vara nära, bli buren. Magknip lindras genom att bli buren.
    2. Eller så bär du bebisen samtidigt som du sätter på dammsugaren eller fläkten!
    Har haft en kolikbebis, och det hjälpte jättemycket att bli buren samtidigt som fläkten var på, alternativt att jag dammsög! Prova. I bästa fall slår du två flugor i en smäll!

• Nippertippan1

Min son hade kolik..har tyvärr inga tips mer än att det bara är att härda ut. Vet precis hur jobbigt det är!
    Det finns något som heter "Gripe Water" som jag blev tipsad om och det kan lindra lite, hjälpte min son iaf. :)
    Finns här: webshop.englishshop.se/en/article/1141/woodward_gripe_water
    Min son hade turen att bli av med koliken när han var runt 2 måndaer, men annars så hade vi mer än gärna betalat alla slantar i världen för att han skulle slippa ha ont i magen!
    Akupunktur har hjälpt många barn så det är värt att kolla upp!

Lycka till!

• Sing Star
    Rastafairy skrev 2008-10-17 14:33:58 följande:
    hör jag med BVC då eller? Nu är hon ju 3 månader i lsutet av denna månad så kankse blir hon bättre endå?
    Kolla med BVC ifall de vet något om akupunktur på kolikbarn. Annars vet jag inte om du kan prova att googla och se ifall du får någon träff. Kanske söka på inlägg här på FL eller starta en ny tråd om hur du kan gå tillväga.
  • Winterfresh

Sonen hade kolik tills han var 4 månader.
    Bar runt honom i bärsele mycket så jag hade båda händerna fria till att göra annat samtidigt.
    Passade på att sova när sonen sov på dagen för att överhuvudtaget orka med.
    Kolik brukar ge med sig när barnet blir äldre så for hoppas din tös är på övergåendet....

• Rastafairy
    Nippertippan1 skrev 2008-10-17 14:37:51 följande:
    Min son hade kolik..har tyvärr inga tips mer än att det bara är att härda ut. Vet precis hur jobbigt det är!Det finns något som heter "Gripe Water" som jag blev tipsad om och det kan lindra lite, hjälpte min son iaf. :) Finns här: webshop.englishshop.se/en/article/1141/woodwa...Min son hade turen att bli av med koliken när han var runt 2 måndaer, men annars så hade vi mer än gärna betalat alla slantar i världen för att han skulle slippa ha ont i magen!Akupunktur har hjälpt många barn så det är värt att kolla upp!Lycka till!
    vad var det för grej du länkade till? hur funkade det?
  • Nippertippan1

Water gripe är som samarin fast till små barn, det gör så att barnen får lättare att rapa och prutta.
    Man ger 2.5 ml. (eller lite mer) ca. 10 minuter före måltid. För våran son lindrade det iaf.
    En del barn lindrar det helt för, värt att prova tycker jag!

Svar på tråden Hur överlever man en vardag med ett kolikbarn? era bästa tips?