Irme skrev 2008-10-17 21:32:10 följande:
Första gången min tik löpte då var hon ca 7 månader och gick från att vara en hyperaktiv liten valp (som skulle bita i allt och alla, hon var riktigt hemsk) till att bli en liten dam som var så snäll och söt så att man trodde inte sina ögon. Hon slutade tvärt med allt bitande och låg bara och myste. Tack gode gud för att hon började löpa, sa jag då.Men det säger jag inte längre :PNu är det mera som..Hon startar löpet med att fälla nästan all päls, så att hon ser riktigt eländig ut, t.ex från att ha haft en fin, yvig svans, ser den nu ut som en pinne! Varje gång undrar jag hur hon ska lyckas att ragga upp en kille när hon ser ut som en miserabel nästan-nakenhund?Sedan stänger hon av öronen. Det enda intressanta är alla tänkbara dofter utomhus, mig bryr hon sig inte om längre. Drar i kopplet och är allmänt hysterisk. Hon blir även öm i bakdelen, kanske har hon någon sorts mensvärk. Hon blir gnällig och piper så fort hon känner lukten av andra hundar. Allmänt grinig och okontaktbar.Fast hon blir också väldigt gosig inomhus och vill gärna vara nära mig och bli kliad hela tiden.
Första delen av ditt inlägg kunde jag själv ha skrivit

Från helt hopplös till alldeles underbar

Lugn o fin!
Mycket möjligt att min oxå förändras vid andra löpet....
Hur är hon mellan löpen då? Lugn lr busig?
Detta med att tappa päls... Min kompis hund fäller mycket just nu, men det gör inte min. Fäller inte alla så de får vinterpäls?