stark mat när man är gravid ?
Är det farligt att äta stark mat när man är gravid? kan bebisen skadas ?
Är det farligt att äta stark mat när man är gravid? kan bebisen skadas ?
Aldrig hört, däremot är det inte så poppis när du ammar....
Hur skulle barnet skadas menar du?
Det värsta som kan hända är nog att du kan få halsbränna om du har lätt att då det?!
Ingen fara alls. Däremot kan du själv åka på halsbränna om du har otur men det skadar ju inte bebisen på nått vis
tack så mycket för svar---Nej jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv och inte ännu av min graviditet
Lilla Mimsan skrev 2008-10-17 15:39:22 följande:
Se där så olika vi är!
Tycker det är rätt lustigt att folk ojar sig över stark mat när de är gravida. Har ni glömt att det faktiskt föds barn i Asien och Afrika där salt och peppar knappast är det starkaste som används i matlagningen?
Menar absolut inte att löjliggöra ts utan det är mer en reflektion över fenomenet.
Läste faktiskt precis idag att det inte gör något- barnet kan to m känna igen smakerna ifrån din bröstmjölk sen, så har du "vant" bebis vid vissa smaker(stark mat, vitlök, choklad etc) när du är gravid så bör det inte vara problem när du ammar- däremot om man lägger om sin kost när man börjar amma så kan det bli problem!
Hej hej, jag har ätit stark mat när jag va gravid med bägge mina killar....o då menar jag jätte jätte starkt, så som min mamma åt när hon va gravid med mig o mina syskon.Hon kommer ifån Eritrea(afrika)jag föddes normal(hoppas jag allafall, hehehe)...Och mina barn är friska o mår skit bra....Fast dom har ju sug efter stark mat ibland...hahaha..kramar
Kanske ska tillägga att det va väldigt HOT kina mat jag käka idag, INGET SALT OCH PEPPAR
Som sagt var det enda du riskerar egentligen det är ju magknip och sura uppstötningar Om du nu inte är van vid stark mat.