Vilken resesäng?
Är det någon som har tips på bra resesäng som inte är alldeles för dyr? Något jag bör tänka på när jag ska köpa en?
Är det någon som har tips på bra resesäng som inte är alldeles för dyr? Något jag bör tänka på när jag ska köpa en?
ett jäkla meck att fälla ihop sängen - så se till att det finns tydliga instruktioner på SVENSKA...
Ok. Tack för det tipset! :) Några fler som har tips?
Min dotter fick en resesäng från sin mormor och morfar. Den är kanon:) Tar nån sekund och fälla upp den och ihop:) Står Kiddi på den ..ingen aning va det är för märke;)
Jag har ingen erfarenhet av resesängar, men jag läste ett test i Vi föräldrar nyss. Enligt det testet var Babybjörns resesäng bäst, men också dyrast. Mest prisvärd ansågs Jysks säng vara.
Bobofina. Stod det något om Jysks säkerhet?
Jysks har fått dåligt betyg förut. Deras säng är inte säker utan kan fällas ihop av sig själv.
Carenas är bra.
Stefano. Då stryker jag den från listan och kollar in Carenas. Tack!
Vi har använt resesäng "Carena Alu", en lättvikts-säng i aluminium, mkt lätt att bära samt sätta upp/fälla ihop. Väger ca 5 kg, kostade strax under tusenlappen då vi köpte den för knappt 2 år sedan. Vi har varit supernöjda med denna och använt den mkt!
Jag köpte en begagnad Babybjörn från 80-talet på Blocket för 200 kr...Den är mycket lik den moderna förutom att man får sätta ihop ramen bit för bit. Den moderna har någon slags fäll upp funktion. Den äldre är lika lätt som den moderna och har en bättre packnings form tycker jag när det är som en större sovsäckspackning, vi brukar stuva ner den i väskan för resevagnen.
Kolla på blocket efter denna äldre variant!