• aihpoz

Peugeot 307 SW

Är det mycket fel på dessa bilar? Årsmodell 03-06
    Tacksam för svar

När 1+1 blir 3
  • Svar på tråden Peugeot 307 SW
  • Snigel 2

Har en -04, går som en klocka, inga fel alls! Mycket nöjd m.a.o.

• aihpoz
    Snigel 2 skrev 2008-10-17 20:35:40 följande:
    Har en -04, går som en klocka, inga fel alls! Mycket nöjd m.a.o.
    Ok det lät ju bra..Har du familj oxå? Tänkte om den känns rymlig för tex barnvagn..
    När 1+1 blir 3
  • siamusen

Vi hade en och gillade den mycket. Inga problem alls med den. Och plats för vagn utan problem

• Snigel 2

Vi har en Easywalker (trehjuling) som går in utan problem både på längden och tvären (hur man nu vill packa). Inga problem med ett gäng matkassar bredvid heller. Hörde nånstans att 307 rymmer mer än en v70 men har inte kollat om det är sant. Den känns i alla fall inte trång! Kan tipsa om Be Safe:s bilbarnstolar också som passar bra i Puggar (och dessutom får bäst i säkerhetstester).

• jajja81

Vi är också nöjda med våran peugeot.

Jag och en kompis åkte en gång med en britax eclipse, britax twoway och en actagraco babyskydd i baksätet och fick plats! Och så hade vi en citycross vagn och en brio sitty vagn i bagaget.

Bilen är rymlig och bra, man sitter skönt och bra i baksätet.
    Bagaget utrymmes volym är större än volvo V70, det är dock inte större, men högre.

Isac, mitt allt!
  • aihpoz

Tack för alla svar..Vi har köpt en trehjuling (emmaljunga cangaroo med citykorg) och kommer ha en brio primo med bas som babyskydd.
    Vi har provkört bilen och den känns ju verkligen härlig så det låter bra det ni skrivit..Ingen som är missnöjd hittils

När 1+1 blir 3
  • Angelven

Har inte en SW men en 5-dörrars (halvkombi eller vad det nu heter).

Den käkar glödlampor till frukost, men jag såg nu i reklambladet från Peugeot att om du köper glödlampan hos dom byter dom den också (de sitter för j*kligt...).

Jag har avgasrör som gått sönder på bägge bilar, ungefär strax efter 7000 mil (det är en 2004 807'a och en 2005 307'a) men de byter till rostfria för samma pris som original - vill uppenbarligen inte byta igen

Annars, nope, ingenting - trevlig bil, bra verkstad.

• aihpoz
    Angelven skrev 2008-10-18 08:10:29 följande:
    Har inte en SW men en 5-dörrars (halvkombi eller vad det nu heter).Den käkar glödlampor till frukost, men jag såg nu i reklambladet från Peugeot att om du köper glödlampan hos dom byter dom den också (de sitter för j*kligt...).Jag har avgasrör som gått sönder på bägge bilar, ungefär strax efter 7000 mil (det är en 2004 807'a och en 2005 307'a) men de byter till rostfria för samma pris som original - vill uppenbarligen inte byta igen Annars, nope, ingenting - trevlig bil, bra verkstad.
    Ok så det är det man ska tänka på,att den käkar lampor?!?
    När 1+1 blir 3
  • Gorban

Fin bil. Var själv nära att beställa en härom året. Tyvär har den inte haft så bra kvalitet enligt bilprovningen och bilpressen. Annars är den ju snygg, praktisk och billig.

• aiight

hade en 06a kombi ej sw

den var ok för sitt pris, men helvete vad svårt det var att få den såld!

Svar på tråden Peugeot 307 SW